جهان

آمریکا: تا این لحظه نمی‌دانیم مسئول حمله به کنسولگری ایران در دمشق چه کسی بوده

[ad_1]

(آوازه) :

ایسنا: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد واشنگتن تاییدیه‌ای درباره حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق ندارد.

«متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه، مدعی شد تا این لحظه نمی‌توان تایید کرد که مسئول حمله به کنسولگری ایران در دمشق چه کسی است.

طبق گزارش اسپوتنیک، میلر در کنفرانس خبری خود در این‌باره گفت: «ما درحال گفت‌وگو با شرکای خود در منطقه برای جمع‌آوری اطلاعات بیشتر هستیم اما تا این لحظه هیچ تاییدیه درخصوص هدف یا مسئول (این حمله) دراختیار نداریم».

تلویزیون دولتی الاخباریه سوریه امروز دوشنبه گزارش داد رژیم صهیونیستی ساختمان کنسولی سفارت ایران در جنوب غربی دمشق را مورد حمله هوایی قرار داد.

در این حمله بخشی از ساختمان کنسولی سفارت ایران و اقامتگاه سفیر هدف قرار گرفت.

«حسین اکبری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه روز دوشنبه، با بیان این‌که در جریان حمله هوایی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق بین پنج تا ۷ نفر به شهادت رسیده‌اند، گفت: «ساختمان کنسولگری ایران در دمشق توسط جنگنده‌های اف-۳۵ و با ۶ موشک مورد حمله قرار گرفته است».

بنا به گزارش‌ المیادین سردار سرتیپ پاسدار «محمدرضا زاهدی» از فرماندهان سپاه قدس در سوریه در میان شهداست.

میلر همچنین در پاسخ به این سوال که آیا این حمله بر روی مذاکرات آزادی اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی تاثیر خواهد گذاشت یا نه گفت: «دلیلی برای تاثیرگذاری این حادثه بر روی مذاکرات آزادی اسرا وجود ندارد».

«ژان پی‌یر» سخنگوی کاخ سفید ساعاتی پیش در کنفرانس خبری خود درباره حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ساحتمان کنسولگری ایران در دمشق گفت: «ما از گزارش‌ها آگاه هستیم. تیم ما این مسئله را بررسی می‌کنند».

[ad_2]

منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا