جهان

انتخابات پارلمانی پاکستان تحت تدابیر شدید امنیتی آغاز شد

[ad_1]

(آوازه) :

فارس: مردم پاکستان امروز (پنجشنبه) علی‌رغم موجی از انفجارهای روزهای اخیر که دهها کشته برجای گذاشته است، پای صندوق‌های رأی می‌روند تا دولت جدید را انتخاب کنند.

 

وبگاه بلومبرگ می‌گوید که با آغاز انتخابات شورای ملی (پارلمان) پاکستان، خدمات تلفن همراه در سراسر این کشور به حالت تعلیق درآمده است و مقام‌های پاکستانی می‌گویند که این اقدام با هدف تلاش برای حفظ نظم و جلوگیری از آشوب‌های سراسری در محل حوزه‌های اخذ رأی صورت گرفته است.

 

وزارت کشور پاکستان در بیانیه‌ای در خصوص این اقدام گفته است که با توجه به افزایش رخدادهای تروریستی، «برای محافظت از قوانین و برقراری نظم عمومی و مقابله با تهدیدات» تصمیم به قطع خدمات تلفن همراه در سراسر پاکستان گرفته شده است.

 

حوزه‌های اخذ رأی از ساعت ۰۸:۰۰ صبح امروز به وقت محلی (۰۶:۳۰ به وقت تهران) آغاز به کار کردند و این رأی‌گیری تا ساعت ۱۷:۰۰ (۱۵:۳۰ به وقت تهران) ادامه خواهد داشت.

 

در انتخابات پارلمانی فعلی پاکستان، نخست‌وزیر پیشین محبوب این کشور عمران خان به حاشیه رانده شده است و به اتهام فساد و دیگر جرایم در زندان است. تحلیلگران می‌گویند در شرایط فعلی احتمال پیشتازی نواز شریف نخست‌وزیر سه‌ دوره‌ای پاکستان، برادرش شهباز شریف و «بلاول بوتو زرداری» فرزند ۳۵ ساله خاندان بی‌نظیر بوتو نخست‌وزیر پیشین پاکستان وجود دارد.

 

روز گذشته (چهارشنبه) دو انفجار بمب، دفاتر رهبران سیاسی پاکستان در استان بلوچستان واقع در شمال غربی پاکستان را هدف قرار داد که در پی آن دست‌کم ۲۰ نفر جان باختند و موجب برانگیخته شدن نگرانی‌های امنیتی در بین مقام‌ها و مردم پاکستان شد.

 

طبق مؤسسه مطالعات مربوط به امنیت و درگیریی پاکستان، از زمان اعلام برگزاری انتخابات پارلمانی پاکستان در نوامبر ۲۰۲۳، حدود ۲۱۷ حمله شبه‌نظامیان در سراسر پاکستان گزارش شده است.

 

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، مجلس ملی پاکستان ۳۳۶ کرسی دارد. ولی تنها ۲۶۶ کرسی به‌طور مستقیم توسط مردم انتخاب می‌شود. ۷۰ کرسی دیگر نیز برای زنان و اقلیت‌های مذهبی اختصاص داده شده‌اند.

 

عمران خان در سال ۱۹۹۶ حزب تحریک انصاف پاکستان را تشکیل داده و از آنجایی که عمران خان در زندان به سر می‌برد حزب تحریک انصاف پاکستان در انتخابات توسط گوهر خان نمایندگی می‌شود.

[ad_2]

منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا