جهان

طالبان: پاکستان خلاف اصول بین‌المللی پناهجویان افغان را اخراج کرده است

[ad_1]

(آوازه) :

تسنیم: سخنگوی وزارت خارجه طالبان اظهار داشت دولت پاکستان تصمیم اخراج پناهجویان افغان را بدون هماهنگی کابل گرفته و آن را اقدامی خلاف اصول بین‌المللی دانست.

«عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه حکومت طالبان در گفتگو با «الجزیره» اظهار داشت دولت موقت پاکستان بدون هماهنگی با کابل و به طور یکجانبه تصمیم به اخراج پناهجویان افغان گرفت.

بلخی در پاسخ به اینکه آیا هماهنگی بین کابل و اسلام‌آباد برای اخراج پناهجویان افغان وجود داشت، گفت: متأسفانه این مسئله یک طرفه انجام شده و هماهنگی صورت نگرفت. هیچ هشداری وجود نداشت. آن‌ها دراین‌باره روند و اصول بین‌المللی را رعایت نکردند.

وی افزود: ما نگرانی‌های خود را با نهاد‌های بین‌المللی و همچنین با دولت پاکستان در میان گذاشته‌ایم و امیدواریم بتوانیم به نگرانی‌های متقابل یکدیگر رسیدگی کنیم و مسیر بهتری را شناسایی کنیم که از حسن نیت دولت پاکستان و مردم پاکستان نسبت به پناهجویان افغان که در ۴۵ سال گذشته توسط نیرو‌های اشغالگر خارجی به زور از افغانستان آواره شده‌اند، محافظت شود.

گفتنی است که تصمیم دولت موقت پاکستان برای اخراج اجباری بیش از ۱.۷ میلیون پناهجوی فاقد اسناد اقامتی افغان از پاکستان در پی تنش‌ها بین کابل و اسلام‌آباد در نوامبر ۲۰۲۳ آغاز شد و همچنان نیز ادامه دارد.

[ad_2]

منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا