اقتصادی

توافق پتروشیمی‌ها با بانک‌مرکزی برای تنظیم بازار ارز

[ad_1]

(آوازه) :

ایسنا: دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: راهکار‌های متنوع‌سازی سبد ارز‌های صادراتی شرکت‌های پتروشیمی برای تنظیم بهتر بازار انواع ارز‌ها نظیر درهم مورد بحث قرار گرفته و تصمیمات خوبی اخذ شده که بزودی اجرایی خواهد شد و شاهد افزایش سهم عرضه ارز‌های غیر دلاری در بازار نیما خواهیم بود.

احمد مهدوی با بیان اینکه جلسه معاونت ارزی بانک مرکزی با انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی و هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی در محل بانک مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه تصمیمات و توافقات بسیار خوب در حوزه تنظیم بازار ارز و تأمین مالی پتروشیمی‌ها اتخاذ شد.

وی افزود: در این جلسه به منظور تأمین مالی و تسریع در راه اندازی پروژه‌های پتروشیمی راهکار‌های مختلفی از جمله فاینانس ارزی، انتشار اوراق صکوک مرابحه ارزی و نیز پیش خرید ارز‌های آتی ناشی از صادرات پروژه‌ها از سوی بانک مرکزی پیشنهاد شد که به شدت مورد استقبال ما و شرکت‌های پتروشیمی قرار گرفت.

او تصریح کرد: در صورت عملیاتی شدن این راهکار‌ها و سرعت گرفتن اجرای پروژه‌ها، در سال‌های آتی شاهد رشد قابل توجهی درآمد‌های ارزی شرکت‌های پتروشیمی در کشور خواهیم بود.

وی با بیان اینکه موضوع پیش خرید ارز آتی پروژه‌های پتروشیمی در قالب انعقاد قرارداد پیمان آتی، ضمن تأمین مالی مؤثر ریالی این گونه طرح‌ها، اطمینانی برای عرضه‌های مناسب ارز در بازار نیما برای سال‌های آینده خواهد بود، گفت: این مهم حرکتی نوین در جهت تأمین مالی ریالی پروژه‌ها در کشور است. با توافقاتی که بانک مرکزی در این خصوص داشتیم، مقرر شد ما پیشنهادات لازم برای طراحی یک مکانیسم قیمت گذاری برد-برد را به بانک ارائه کنیم.

به گفته مهدوی هر چند در سال‌های گذشته و بویژه از سال ۱۳۹۷ تعاملات و هماهنگی‌های بسیار خوبی با مجموعه بانک مرکزی در تنظیم بازار و بازگشت ارز به چرخه اقتصادی کشور و حل مشکلات شرکت‌ها داشته‌ایم، لیکن در این دوره از مدیریت بانک مرکزی، علاوه بر تقویت هماهنگی‌های گذشته شاهد همکاری‌های عملی قابل توجهی برای تأمین مالی پروژه‌ها هستیم.

[ad_2]

منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا