اقتصادی

تسنیم: از شهریور ۱۴۰۲ نامه‌های مختلفی درمورد عملکرد مبهم «کوروش کمپانی» به مراجع نظارتی ارسال شده بود / این شرکت مجوز واردات موبایل نداشت؛ موبایل‌ها را از بازار ۳۸ میلیون می خرید و با ۲۵ یا ۲۰ میلیون به مردم می‌فروخت؛ در این شرایط طبیعی است که مردم درگیر تبلیغات اغواکننده آن شوند

[ad_1]

(آوازه) :

خبرگزاری تسنیم نوشت که کسب اطلاع خبرنگار این خبرگزاری حاکی است در شهریورماه امسال نامه‌های مختلفی مبنی بر عملکرد مبهم شرکت کوروش کمپانی به مراجع مختلف از جمله سازمان تعزیرات، اتاق اصناف و سازمان‌های دیگر ارسال شده بود.

تسنیم ادامه داد: کوروش کمپانی در زمان شروع به کار خود را بزرگترین مرجع تعمیرات موبایل در ایران معرفی کرده بود، اما در یک سال گذشته با رونق گرفتن بازار پرسود واردات آیفون‌های رفرش و ری‌پک به پیش‌فروش و واردات موبایل با شعار حذف واسطه‌ها و عرضه آیفون ۲۰ میلیون تومانی اقدام نموده بود.

کسب اطلاع خبرنگار تسنیم نشان از آن دارد که امیرحسین شریفیان دو سال پیش مجوز فعالیت خود را از اتحادیه فروشندگان موبایل دریافت کرده بود، اما از اردیبهشت ماه امسال اقدام به فروش اقساطی موبایل به مردم کرده بود که باید برای این فروش مجوز لازم را از اتاق اصناف یا سازمان صنعت، معدن و تجارت استان دریافت می‌کرد.

در این مسیر با وجود اخطار‌های مختلف اتحادیه مبنی بر نبود مجوز فروش اقساطی موبایل توسط این شرکت همچنان فروش‌ها انجام می‌شود. جالب اینجاست روال فعالیت کوروش کمپانی به این صورت بود که هیچ کس شکایتی مبنی بر عدم تحویل موبایل‌ها نداشت و همین موضوع باعث شد توجهی نسبت به زیرفروشی موبایل توسط این شرکت از سوی واحد‌های بازرسی نشود.

نکته مهم‌تر اینجاست که این شرکت به هیچ عنوان مجوز واردات موبایل نداشته است و به‌نوعی موبایل‌ها را از بازار خریداری می‌کرد و حتی با زیان ۱۲ میلیون تومانی به مردم می‌فروخت، به‌عنوان نمونه در سطح بازار موبایل ۳۸ میلیون تومانی توسط کوروش کمپانی خریداری می‌شد و آن را با قیمت ۲۵ میلیون تومان به مردم می‌فروختند و حتی به‌عنوان روز مرد این گوشی با قیمت ۲۰ میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شد.

در این شرایط طبیعی است که مردم درگیر تبلیغات اغواکننده این شرکت شوند و با پرداخت ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان توقع دریافت گوشی‌ها را طی دو تا سه ماه آینده داشته باشند.

البته در این مسیر دریافت گوشی توسط تعدادی از افراد و ارائه تبلیغات مختلف باعث شده بود مردم نسبت به خرید گوشی از این شرکت اقدام کنند.

کسب اطلاع خبرنگار تسنیم حکایت از آن دارد که در شهریورماه امسال نامه‌های مختلفی مبنی بر عملکرد مبهم این شرکت به مراجع مختلف از جمله سازمان تعزیرات، اتاق اصناف و سازمان‌های دیگر ارسال شده بود و حتی فرد متخلف متعهد شد نسبت به دریافت مجوز برای فروش اقساطی موبایل اقدام کند، اما متأسفانه چنین چیزی اجرایی نشد و عملاً فعالیت این شرکت در بلوار فردوس همچنان ادامه داشت.

[ad_2]

منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا