اقتصادی

آپارتمان ۷۵ متری در ارزان‌ترین منطقه تهران چند؟

[ad_1]

(آوازه) :

همشهری آنلاین: بازار مسکن تهران در سال گذشته درگیر رکود و کسادی بود و به همین واسطه، تغییرات قیمتی آن نسبت به نرخ تورم و بازده اغلب بازارهای موازی، رکورد کمتری را به ثبت رساند. بر اساس آمارها، در سال گذشته برآیند تغییرات قیمت مسکن در مناطق ۲۲ گانه تهران، میانگین قیمت شهر را به بالای ۸۱ میلیون تومان رساند.
 
آخرین آمارهای رسمی از تحولات بازار مسکن نشان می‌دهد: در سال ۱۴۰۲، میانگین افزایش قیمت مسکن در شهر تهران با رشد ۲۴.۸ درصدی مواجه شده و روی رقم ۸۱ میلیون و ۴۴۰ میلیون تومان ایستاده است.
 
طبق آمارهای بانک مرکزی، افزایش قیمت مسکن تفاوت بسیار زیادی نسبت به رشد تورم مصرف‌کننده در سال گذشته داشته و به‌نوعی، بخشی از حباب قیمتی مسکن که ناشی از رشدهای بزرگ در سال‌های قبل بود، در سال گذشته تخلیه شده است.
 
البته این بازار در اسفندماه و در سایه ناآرامی‌های موقتی بازار ارز وارد روند صعودی شد و آن‌گونه که رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران نیز پیش از این به همشهری آنلاین گفته بود، در اثر انتظارات تورمی ناشی از تحولات بازارهای موازی، قیمت مسکن در اسفندماه گذشته با رشد بالاتری نسبت به ماه‌های قبل مواجه شده است.
 
بر اساس آمارهای رسمی، میانگین قیمت مسکن شهر تهران در اسفندماه، ۳.۸ درصد نسبت به بهمن‌ماه افزایش یافته درحالی‌که در همین بازه زمانی، تعداد معاملات انجام شده در بنگاه‌های ملکی با کاهش ۰.۱ درصدی مواجه بوده است.
 
بر اساس آمارهایی که بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن تهران در اسفندماه منتشر کرده، در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای مسکونی به منطقه یک تهران اختصاص داشته که معادل ۱۵۰ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان بوده است.
 
در مقابل، منطقه ۱۸ رکورددار کمترین میانگین قیمت مسکن تهران بوده و میانگین قیمت هر مترمربع زیربنای مسکونی در این منطقه به ۴۳ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان رسیده است.
 
بر اساس این آمارها، در پایان سال گذشته، قیمت یک آپارتمان متوسط مطابق با الگوی مصرف(75 متری)، با نرخ متوسط تهران به ۶ میلیارد و ۱۰۸ میلیون تومان رسیده است؛ درحالی‌که در همین ماه، قیمت این آپارتمان متوسط در گران‌ترین منطقه شهر (منطقه ۱) معادل ۱۱ میلیارد و ۳۰۱ میلیون تومان بوده و متوسط قیمت آن در ارزان‌ترین منطقه شهر (منطقه ۱۸) به ۳ میلیارد و ۲۴۱ میلیون تومان رسیده است.

[ad_2]

منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا