جهان

وزیر کابینه جنگی نتانیاهو می گوید کار بر روی تشکیل پرونده علیه ایران در دادگاه لاهه به اتهام نسل کشی آغاز خواهد کرد

(آوازه) :

گیدئون سار، وزیر کابینه اضطراری(جنگی) نتانیاهو، با طرح ادعای اینکه رهبران ایران خواستار نابودی اسرائیل شده‌اند و این ادعا که ایران از حماس و دیگر گروه‌هایی که در حمله ۷ اکتبر نقش داشتند، حمایت می‌کند، گفت کار بر روی تشکیل پرونده‌ای علیه ایران در دیوان بین‌المللی دادگستری به اتهام نسل‌کشی را آغاز خواهد کرد.

 

به گزارش «انتخاب»؛ او در گفت و گویی با رادیو و تلویزیون «کان» گفت: «اظهارات علنی مقامات ارشد ایران درباره نابودی اسرائیل، موجود است».

 

سار افزود: «ایران تمام سازمان های تروریستی جهادی از جمله حماس و جهاد اسلامی را که در حمله ۷ اکتبر نقش داشتند، تد، تأمین مالی کرده و به آنها سلاح و آموزش نظامی می‌دهد، بنابراین به نظر من شواهد فراوانی وجود دارد که می توان آنها را به دادگاه لاهه ارائه کرد».

 

او گفت با «زاچی هانگبی»، رئیس شورای امنیت ملی اسرائیل، در این مورد صحبت کرده است و افزود که قصد دارد از شکایت علیه ایران اطمینان حاصل کند.

 

این وزیر کابینه جنگی اسرائیل مدعی شد: «اسرائیل یک ملت کوچک و تحت آزار و اذیت است که برای بقای خود می جنگد و در عین حال در صحنه بین المللی برای اثبات “حق دفاع از خود”، مبارزه می کند. اسرائیل ملتی است که واقعاً در معرض خطر نسل‌کشی است، زیرا در اطراف آن دشمنانی وجود دارند که به وضوح اعلام می‌کنند می‌خواهند آن را نابود کنند.»


منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا