جهان

وزیر خارجه آمریکا: پاسخ ما ممکن است چند سطحی و مرحله ای باشد و برای مدتی ادامه یابد/ مقام آمریکایی: پهپادی که پایگاه ما را زد، ساخت ایران بود/ پنتاگون: ما مطمئناً به دنبال جنگ نیستیم، ایران هم نیست

(آوازه) :

به دنبال تشدید تنش ها در منطقه پس از کشته شدن سه سرباز آمریکایی در پایگاه «برج ۲۲» ایالات متحده در اردن، مقامات واشنگتن اظهارات مختلفی در ساعات اخیر کرده اند. 

 

به گزارش انتخاب، مهمترین اظهار نظرها و اخبار در زیر می آید:

 

بلینکن وزیر خارجه امریکا: حضور نیروهای ما در عراق و سوریه ربطی به غزه و درگیری در آنجا ندارد

 

بایدن: همه کسانی را که مسئول حمله دیروز هستند، در زمانی که انتخاب می کنیم و به شیوه ای که تعیین می کنیم، پاسخگو خواهیم بود. ما به هر حمله ای علیه نیروهایمان، در زمان و مکانی که انتخاب می کنیم، قاطعانه پاسخ خواهیم داد. ما در هشدار خود به هر کسی که به دنبال سود بردن از درگیری در خاورمیانه است و سعی در گسترش آن دارد، بسیار صریح هستیم.

 

 

نیویورک تایمز به نقل از منابع آمریکایی: به رغم اینکه ایران تسلیحات، منابع مالی و گاهی اطلاعاتی به گروه ها ارائه می کند، هیچ مدرکی دال بر اینکه تهران در ماجرای حمله پهپادی به پایگاه «برج ۲۲» تصمیم گیر بوده، وجود ندارد، به این معنی که ممکن است پیش از حمله، از آن آگاه نبوده باشد.

 

وزیر خارجه آمریکا: پاسخ ما ممکن است چند سطحی و مرحله ای باشد و برای مدتی ادامه یابد. 

 

یک مقام آمریکایی در گفتگو با الجزیره ادعا کرد: هپپادی که پایگاه ما را در شمال شرقی اردن هدف قرار داد، مدل شاهد ساخت ایران بود.

 

سخنگوی پنتاگون به خبرنگاران گفت: ما مطمئناً به دنبال جنگ نیستیم و صادقانه بگویم، ما نمی‌بینیم که ایران هم بخواهد به دنبال جنگ با ایالات متحده باشد.»


منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا