ورزش

درخواست ۳۰ میلیونی از دارنده ۲ طلای پاراآسیایی برای شرکت در مسابقات انتخابی

[ad_1]

(آوازه) :

ایسنا: تنها برنده دو مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی هانگژو در بین دوندگان ایران گفت: با وجود این که در هانگژو بهترین عملکرد را در دوی ۱۰۰ و ۴۰۰ متر نابینایان و کم بینایان داشتم اما نمی‌دانم چرا تحت حمایت فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک نیستم و حتی برای شرکت در مسابقات انتخابی باید ۳۰ میلیون هزینه‌ی ورودی پرداخت کنم.

 

مهرداد مرادی  اظهار کرد: با وجود این که در بازی های پاراآسیایی هانگژو چین در دو ۱۰۰ و ۴۰۰ متر نابینایان و کم بینایان طلا گرفته‌ام اما هیچ حمایتی از سوی فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک نمی‌شوم و حتی به اردوی تیم ملی پارادوومیدانی که ۲۶بهمن تا ۱۰ اسفند در کیش برگزار می‌شود، دعوت نشدم.

 

وی افزود: براساس سیاست کمیته ملی پارالمپیک تنها کسانی که رنکینگ اول تا سوم جهان را دارند به پارالمپیک پاریس اعزام می‌شوند. من چون رنکینگ چهارم جهان را دارم تحت حمایت کمیته نیستم و به اردو دعوت نشدم در حالی که به همین اردو کسانی دعوت شدند که رنکینگ پنجم یا ششم جهان را دارند و تحت حمایت کمیته ملی پارالمپیک قرار دارند، اما نمی دانم چرا من که رنکینگ چهارم جهان را دارم به اردو دعوت نشدم.

 

این دونده کم بینا گفت: وقتی به کمیته ملی پارالمپیک به خاطر دعوت نشدن به اردو اعتراض کردم گفتند “باید از سوی فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان تحت حمایت قرار بگیرید. ما تنها ورزشکارانی را که رنکینگ اول تا سوم جهان را دارند حمایت می‌کنیم و حمایت از نفرات چهارم بستگی به حمایت فدراسیون مربوطه دارد.” در صورتی که فدراسیون هیچ حمایتی از من نمی‌کند و واقعا نمی‌دانم نقش فدراسیون در این زمینه چیست؟ فکر کنم تنها وظیفه‌اش امضای برگه‌های اداری و  پرداخت حقوق کارکنان فدراسیون است.

 

مرادی تصریح کرد: با وجود این که در هانگژو دو مدال طلا گرفته‌ام اما متاسفانه فدراسیون هیچ برنامه‌ای برای من ندارد و حتی بعد از هانگژو کسی با من تماس نگرفته تا ببینند از نظر تمرینات در چه شرایطی قرار دارم. در صورتی که اگر به اردو دعوت شوم و تحت حمایت قرار بگیرم در پارالمپیک نیز می‌توانم مدال کسب کنم.

 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا به مسابقات بین‌المللی فزاع امارات اعزام می‌شوید یا خیر؟ افزود: چون باید با هزینه ی شخصی به این مسابقات می‌رفتم و هزینه‌ی آن سنگین بود ترجیح دادم در این مسابقات حضور نداشته باشم. از سوی دیگر من چون رنکینگ چهارم جهان را دارم سهمیه پارالمپیک پاریس را کسب کرده‌ام و مشکلی از نظر سهمیه ندارم.

 

مرادی همچنین با اشاره به اعزام نشدن به مسابقات جهانی ژاپن، خاطرنشان کرد: به مسابقات جهانی ژاپن نیز که اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود، اعزام نمی‌شوم و تنها کسانی به این تورنمنت اعزام خواهند شد که به اردوی کیش دعوت شده‌اند و قرار است سوم اسفند در مسابقات انتخابی شرکت کنند.

 

قهرمان بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا امکان شرکت در مسابقات انتخابی برای اعزام به مسابقات جهانی ژاپن را دارید یا خیر؟ افزود: چون تحت حمایت کمیته ملی پارالمپیک نیستم و به اردوی آمادگی دعوت نشدم به من گفتند شرط حضور در مسابقات انتخابی این است که مبلغ ۳۰ میلیون تومان به عنوان ورودی پرداخت کنم که اگر حد نصاب رکورد ورودی را کسب کردم مبلغ عودت داده می‌شود در غیر این صورت امکان بازگشت پول وجود ندارد.

[ad_2]

منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا