جهان

آمریکا: از عملیات نظامی اسرائیل در رفح حمایت نمی‌کنیم

[ad_1]

(آوازه) :

ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان نوشت: «ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که ایالات متحده از عملیات نظامی اسرائیل در رفح «بدون برنامه‌ریزی جدی» در ارتباط با بیش از یک میلیون غیرنظامی آواره حمایت نمی‌کند.

پاتل در یک نشست خبری گفت: «انجام چنین عملیاتی در حال حاضر بدون برنامه‌ریزی و کمی فکر در منطقه‌ای که پناهگاه یک میلیون نفر است، فاجعه خواهد بود».

وی افزود که که ایالات متحده از چنین عملیاتی بدون برنامه‌ریزی حمایت نمی‌کند «زیرا این عملیات بر وضعیت بیش از یک میلیون نفر که در آنجا پناه گرفته‌اند» تأثیرگذار است. در این عملیات همچنین باید تأثیرات بر کمک‌های بشردوستانه و خروج ایمن اتباع خارجی در نظر گرفته شود. 

پاتل همچنین گفت که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده، این موضوع را در دیدار روز چهارشنبه  با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل، روشن کرد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره گزینه پیش روی بیش از یک میلیون نفر در رفح که نمی‌توانند به شمال غزه و مناطق جنوبی که عملیات نظامی اسرائیل در آن در جریان است بروند، گفت: «اینها پرسش‌های قانونی است که ما معتقدیم اسرائیلی‌ها باید به آنها پاسخ دهند».

پاتل مدعی شد: «ما هنوز هیچ مدرکی مبنی بر برنامه‌ریزی جدی برای چنین عملیاتی» در رفح دریافت نکرده‌ایم.

نتانیاهو چهارشنبه گذشته به طور علنی گفته بود که «ارتش اسرائیل برای جنگ در رفح آماده می‌شود». 

[ad_2]

منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا