جهان

عراق: گفت‌و‌گو میان بغداد و واشنگتن برای خروج نظامیان آمریکایی از سر گرفته می‌شود

[ad_1]

(آوازه) :

ایرنا: «یحیی رسول» سخنگوی نیرو‌های مسلح عراق پنجشنبه شب اعلام کرد که گفتگو میان کمیته دوجانبه نظامی میان بغداد و واشنگتن برای خروج نظامیان آمریکا یکشنبه برگزار خواهد شد.

رسول افزود: این گفتگو که یکشنبه برگزار خواهد شد، جدول زمانبندی برای پایان دادن به مأموریت ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در عراق را بررسی خواهد کرد.

وی ساعاتی پیش نیز در واکنش به حمله هوایی آمریکا در بغداد و ترور فرمانده مقاومت، تصریح کرد: آمریکا با حمله به منطقه مسکونی جان غیرنظامیان را به خطر می‌اندازد.

رسول افزود: آمریکا با این اقدام، صلح را به مخاطره انداخته و حاکمیت عراق را نقض کرده و جان مردم عراق را به خطر می‌اندازد و خطرناک‌تر آن که ائتلاف بین المللی کاملا از دلیل و اهدافی که برای آن در عراق حضور دارد، فراتر می‌رود.

سخنگوی نیرو‌های مسلح عراق تاکید کرد: این روند موجب می‌شود که دولت عراق بیش از هر زمان به سمت پایان ماموریت این ائتلاف حرکت کند که به عامل بی ثباتی در عراق تبدیل شده و این کشور را به کشیده شدن به سمت چرخه درگیری تهدید می‌کند.

وی ادامه داد: نیرو‌های مسلح عراق به وظایف خود براساس قانون اساسی مبنی بر حفظ امنیت عراقی‌ها و خاک کشور از هرگونه تهدید عمل می‌کنند.

آمریکا در جدیدترین جنایت خود در منطقه، ابوباقر الساعدی از فرماندهان مقاومت عراق را ترور کرد.

[ad_2]

منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا