اقتصادی

کاهش ۵۰ هزار بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک

[ad_1]

(آوازه) :

برنا: تحقیقات رویترز نشان می‌دهد سازمان کشور‌های صادر کننده نفت ۲۶.۴۲ میلیون بشکه در روز در ماه گذشته میلادی تولید داشته که ۵۰ هزار بشکه در روز پایین‌تر از فوریه بوده است.

تولید نفت اوپک در ماه گذشته میلادی کاهش یافته که نتیجه صادرات کمتر عراق و نیجریه به همراه ادامه کاهش تولید داوطلبانه برخی دیگر از اعضا در اتحادیه اوپک پلاس بوده است.

تحقیقات رویترز نشان می‌دهد سازمان کشور‌های صادر کننده نفت ۲۶.۴۲ میلیون بشکه در روز در ماه گذشته میلادی تولید داشته که ۵۰ هزار بشکه در روز پایین‌تر از فوریه بوده است. این ارقام با توجه به اطلاعات کشتیرانی و منابع صنعتی به دست آمده است.

چندین عضو از ائتلاف اوپک پلاس که از اوپک، روسیه و سایر متحدان تشکیل شده، تولید خود را از ماه ژانویه برای مقابله با ضعف اقتصاد و بالا رفتن عرضه کشور‌های خارج از این گروه کاهش داده‌اند. این تولیدکنندگان در ماه گذشته اعلام کردند کاهش تولید داوطلبانه خود را تا پایان سه ماهه دوم سال جاری میلادی ادامه می‌دهند.

وزرای اوپک پلاس در روز چهارشنبه گرد هم می‌آیند تا بازار و سیاست‌های تولید اعضا را بررسی کنند. انتظار نمی‌رود این گروه قبل از اجلاس کامل وزارتی در ماه ژوئن، تغییری در سیاست‌های خود ایجاد کند. بیشترین کاهش تولید در ماه مارس متعلق به عراق و نیجریه بوده است.

عراق در ماه گذشته قول داد صادرات خود را کاهش دهد تا تولید بالاتر از هدف اوپک را جبران کرده باشد. بدین ترتیب ۱۳۰ هزار بشکه در روز از تولید اوپک باید نسبت به ماه فوریه کاهش یابد. تولید نفت نیجریه هم کاهش یافته و انتظار می‌رود صادرات این کشور با سرعت بیشتری پایین بیاید.

اوپک ۱۹۰ هزار بشکه در روز تا هدف تولید خود در ماه مارس فاصله دارد که بیشتر آن به خاطر تولید عراق، نیجریه و گابن بوده است.

عربستان، کویت و امارات تولید خود را نزدیک به هدف تعیین شده نگه داشته‌اند. به نظر می‌رسد تولید ایران که از سهمیه تولید معاف شده کاهش یافته است. ایران همچنان نزدیک به بالاترین رقم طی ۵ سال گذشته که در ماه نوامبر به آن رسیده بود تولید می‌کند. ایران در نوامبر ۲۰۲۳ بیشترین افزایش تولید خود را علیرغم ادامه تحریم‌های آمریکا ثبت کرد.

[ad_2]

منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا