اقتصادی

امارات، کانادای دوم ایرانیان | سایت انتخاب

[ad_1]

(آوازه) :

اگرچه کانادا به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های مهاجرت شناخته می‌شود؛ اما اقامت در این کشور سردسیر که هزاران کیلومتر با ایران فاصله دارد، چالش‌های زیادی را برای ایرانیان ایجاد می‌کند. به همین خاطر بسیاری از افراد تمایل دارند به کشورهایی مهاجرت کنند که در عین داشتن پتانسیل بالا، چالش‌های کشوری مثل کانادا را نداشته باشد. در این مطلب مزیت‌ها و راه‌های مهاجرت به امارات و شهر دبی،که به‌نوعی کانادای دوم ایرانیان محسوب می‌شود را بررسی می‌کنیم.

راه‌های گوناگون برای مهاجرت به دبی

اقامت دبی از طریق تحصیل

تحصیل در دانشگاه‌های دبی یکی از راه‌هایی است که می‌توان از طریق آن برای اقامت اقدام کرد؛ ویزای تحصیلی امارات معمولاً به‌صورت یک‌ساله صادر می‌شود و در مدت تحصیل فرد، قابل تمدید است.

وجود مدارس و دانشگاه‌های بین‌المللی امارات در سطح جهانی

مدارس بین‌المللی کشور امارات هم‌تراز با مدارس کانادا

در امارات دو نوع مدرسه دولتی و خصوصی در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه وجود دارد و بیشترین مدارس بین‌المللی از لحاظ نوع سیستم آموزشی و روزانه یا شبانه‌روزی بودن را ارائه می‌کند. امارات نزدیک‌ترین کشور از لحاظ جغرافیا و فرهنگ به ایران است و می‌توان در آن، مشابه بهترین دبیرستان‌های کانادا را پیدا کرد.

در مدارس بین‌المللی امارات، سیستم‌های آموزشی معتبری مانند سیستم‌های آموزشی بین‌المللی مدارس کشورهای پیشرفته مثل کانادا، انگلستان، آمریکا و سوئیس ارائه می‌شود. همچنین شعب برخی از برترین دانشگاه‌های دنیا (11 دانشگاه در رتبه‌بندی جهانی QS) و بهترین دانشگاه‌های عربی (8 دانشگاه در فهرست رتبه‌بندی QS دانشگاه‌های عربی) در امارات قرار دارند.

3 مدرسه معتبر امارات

آکادمی GEMS دبی

آکادمی GEMS، یکی از بهترین مدارس دبی است که از امکانات و کیفیت آموزشی بالایی برخوردار است. این مدرسه از سیستم آموزشی IB پیروی می‌کند و بیش از 90 درصد از دانش‌آموزان آن پس از دریافت مدرک دیپلم توانسته اند از دانشگاه مورد نظر خود پذیرش بگیرند.

مدرسه NLCS دبی

مدرسه NLCS دبی یکی از شعب مدرسه North London Collegiate School در کشور انگلستان است که بر اساس سیستم آموزشی IB فعالیت می‌کند. حضور دانش‌آموزانی از 41 کشور جهان و نیز به‌کارگیری کادر آموزشی باتجربه، این مدرسه را به محل مناسبی برای تحصیل مهاجران تبدیل کرده است.

مدرسه Raffles دبی

مدرسه Raffles یکی دیگر از مدارس مطرح دبی است که بر مبنای سیستم IB  فعالیت می‌کند. اعتبار آموزشی این مدرسه به‌قدری بالاست که موفق شده از Eco-Schools UAE، نشان Green Flag را دریافت کند.

3 دانشگاه برتر امارات متحده عربی کدامند؟

بزرگ‌ترین مؤسسه آموزش عالی در امارات، کالج‌های عالی فناوری است که 17 پردیس در سراسر این کشور دارد. علاوه بر این موسسه بزرگ، تعدادی از دانشگاه‌هایی که رتبه بالایی دارند، شعباتی در سراسر امارات دارند.

3 دانشگاه معتبر امارات

دانشگاه امارات متحده عربی

دانشگاه امارات متحده عربی در سال 1976 تأسیس شده است و در شهر العین قرار دارد. با وجود قدمت کمی که دارد قدیمی‌ترین دانشگاه این کشور و در رتبه 284 جهانی جای گرفته است.

دانشگاه آمریکایی شارجه AUS

دانشگاه آمریکایی شارجه با رتبه 348 جهانی، دوره‌های آموزشی خود را بر اساس سبک آموزش عالی در آمریکا طراحی کرده و از اعتبار علمی خوبی در هر دو کشور آمریکا و امارات برخوردار است. این دانشگاه با کسب رتبه 348 جهانی، جزو محبوب‌ترین انتخاب‌ها برای دانشجویان بین‌المللی محسوب می‌شود.

دانشگاه خلیفه

دانشگاه خلیفه، دانشگاه نسبتا نوپایی است که در سال 2007 و در شهر ابوظبی تأسیس شد. این دانشگاه هم از سبک آموزش عالی آمریکایی الگوبرداری کرده و در حال گسترش است.

مهاجرت به دبی با ویزای خانواده (Family Visa)

این نوع ویزا به اشخاصی تعلق می‌گیرد که می‌خواهند با سایر اعضای خانواده‌ خود در امارات زندگی کنند؛ بنابراین اگر شخصی در دبی اقامت داشته باشد؛ از طریق درخواست این نوع ویزا، می‌تواند برای سایر اعضای خانواده خود نیز ویزا دریافت کند.

مهاجرت به دبی از راه سرمایه‌گذاری

این نوع ویزا مخصوص مهاجرانی است که قصد سرمایه‌گذاری قابل توجهی در شهر دبی دارند؛ بنابراین بازرگانانی که اثبات کنند سرمایه کافی برای راه‌اندازی یک شرکت تجاری یا سرمایه‌گذاری در شرکت‌های فعال دبی را دارند، می‌توانند ویزای سرمایه‌گذاری سه‌ساله را برای گرفتن کارت اقامت در این شهر دریافت کنند.

نکات مهم مهاجرت به دبی از طریق سرمایه‌گذاری

در این روش، سرمایه‌گذاران خارجی باید سپرده‌های خود را تا 3 سال پس از اخذ جواز اقامت در امارات نگه دارند.

علاوه بر مبالغ سرمایه‌گذاری‌شده، سرمایه‌گذاران باید بتوانند اثبات کنند که به‌صورت ماهانه درآمدی معادل 2000 دلار آمریکا دریافت می‌کنند.

گزینه دریافت اقامت پنج‌ساله از طریق سرمایه‌گذاری، به متقاضی اجازه می‌دهد تا برای اعضای خانواده خود و همچنین سه مدیر اجرایی، مجوز اقامت دریافت کند.

ویزای ده‌ساله طلایی به فرد اجازه می‌دهد برای شرکای تجاری شرکت خود مجوز اقامت درخواست کند.

تأسیس شرکت در امارات توسط خارجی‌ها

ثبت شرکت در دبی یکی از مهم‌ترین دلایل مهاجرت سرمایه‌گذاران و تاجران خارجی است تا از فرصت‌های تجاری این منطقه بیشترین بهره را ببرند و به‌همین خاطر دبی به‌عنوان قطب اقتصادی خاورمیانه، شهرتی بین‌المللی پیدا کرده است. در مطالعه‌ای که توسط HSBC انجام شد، شهر دبی در امارات به‌عنوان دومین مرکز تجاری برتر برای مهاجرانی با مقاصد تجاری برگزیده شد.

مزیت‌های تأسیس شرکت و سرمایه‌گذاری خارجی در دبی

اعطای ویزای بلندمدت برای سرمایه‌گذاری

حضور مهاجران و متخصصان خارجی از سراسر دنیا

سیاست‌های مالیاتی آسان

زیرساخت‌های عالی و محیط زندگی امن

موقعیت جغرافیایی استراتژیک و امکان ارتباط آسان با تأمین‌کنندگان حاضر در خلیج فارس، آسیا و قاره آفریقا

امکان راه‌اندازی و مدیریت کسب‌وکار از هر نقطه‌ی دنیا توسط افراد غیر مقیم

اخذ اقامت دبی با خرید ملک

بسته به سقف تعیین‌شده و با خرید آپارتمان و مستغلات در دبی هم می‌توان مجوز اقامت را دریافت کرد:

اقامت سه‌ساله با خرید آپارتمان یا اقامتگاهی به ارزش 1 میلیون درهم امارات

اقامت پنج‌ساله با خرید املاک و مستغلات به ارزش 2 میلیون درهم امارات

اقامت ده‌ساله با خرید املاک و مستغلات به ارزش 10 میلیون درهم امارات

اقامت دبی از طریق کار

مهاجرت به دبی از طریق استخدام، تنها پس از دعوت رسمی کارفرما امکان‌پذیر است و به طور معمول بین یک تا دو سال اعتبار دارد. قانون امارات متحده عربی، تصریح می‌کند که کلیه هزینه‌های استخدام کارمند خارجی، مثل هزینه ویزا، پرداخت بلیت، مسکن اولیه و خدمات پزشکی، توسط شرکت پوشش داده می‌شود.

نکاتی که باید پیش از مهاجرت به دبی بدانید!

دقت کنید اغلب ویزاها در دبی برای مدت محدودی (حدود یک تا سه سال) معتبر هستند و قبل از اتمام تاریخ اعتبار، باید تمدید شوند.

دارندگان مجوز اقامت امارات، چنانچه در این کشور حضور ندارند، می‌توانند اجازه اقامت خود را لغو کنند.

پس از 3 سال اقامت قانونی در این کشور، مهاجران می‌توانند برای اقامت طولانی‌تر به مدت 5 سال یا بیشتر درخواست دهند.

امکان دریافت کارت اقامت دبی برای همه اعضای خانواده

مهاجرت از طریق ویزای خانواده، یکی از سریع‌ترین روش‌های کسب اقامت در این شهر است. در این روش اگر فردی بتواند ویزای اقامت دریافت کند، قادر خواهد بود برای سایر اعضای خانواده خود نیز ویزا بگیرد. امکان دریافت کارت اقامت دبی برای همه اعضای خانواده از مزیت‌های کم‌نظیر اقامتی در کشور امارات محسوب می‌شود.

امارات، کشور بدون مالیات

در حالت کلی نرخ مالیات بر درآمد در امارات صفر است و این یکی از مهم‌ترین دلایلی است که امارات را به کشوری محبوب برای مهاجرت، شغل‌یابی و سرمایه‌گذاری تبدیل می‌کند. البته طبق قوانین صاحبان مشاغلی که گردش مالی بیش از 375 هزار درهم در سال داشته باشند، موظفند 9 درصد آن را به عنوان مالیات پرداخت کنند که حتی این میزان هم در مقایسه با میزان مالیات پرداختی در اروپا، آمریکا و کانادا بسیار معقول‌تر به نظر می‌رسد.

فرصت‌های شغلی فراوان

اقتصاد پویا، معافیت از پرداخت مالیات و استاندارد بالای زندگی، افراد زیادی را به اشتغال در دبی ترغیب می‌کند. از طرفی طیف مشاغل مورد نیاز در کشور امارات بسیار گسترده است و افراد با تخصص‌های مختلف می‌توانند در شهر دبی شغل مناسبی را پیدا کنند. از جمله مشاغل مورد درخواست در این شهر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مدیریت

مهندسی

پزشکی

تدریس

سلامتی و زیبایی

حسابداری

مهمانداری

رانندگی

آشپزی

فاصله کم تا ایران

به طور میانگین مدت‌زمان پرواز تهران به دبی 2 تا 3 ساعت است و با وجود پروازهای متعدد به راحتی می‌توان به این شهر سفر کرد. فاصله نسبتا کم ایران تا کشور امارات یکی از نکات مثبت مهاجرت به دبی و انجام معاملات تجاری است.

آب‌وهوای گرم امارات، در مقابل آب‌وهوای سرد کانادا

اگرچه کانادا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیاست؛ اما سردی بیش از حد آب‌وهوای آن برای بسیاری از مهاجران به‌ویژه ایرانیان چندان خوشایند نیست. در مقابل، کشور امارت دارای اقلیمی خشک و بیابانی است و تنها دو فصل دارد که با دو دوره انتقالی از هم جدا می‌شوند. بارندگی در امارات نسبتا کم است و این کشور مستعد طوفان‌های غبارآلود است.

فصل زمستان در کشور امارات از ماه دسامبر تا مارس ادامه دارد و دارای میانگین دمای 16.4 تا 24 درجه سانتیگراد است. فصل تابستان از ژوئن تا سپتامبر ادامه دارد و میانگین دمای آن گاهی تا 50 درجه سانتیگراد بالا می‌رود.

این نوع آب‌وهوا برای علاقه‌مندان به مناطق گرمسیری و نیز برای کسانی که تحمل سرمای شدید هوا را ندارند، امتیاز ویژه‌ای به حساب می‌آید.

جامعه چندفرهنگی و متنوع دبی

دبی بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر امارات است که جمعیتی بیش از 3 میلیون نفر، از 200 ملیت مختلف دارد. حضور مهاجرانی با نژادهای گوناگون، انعطاف‌پذیری و تبادل فرهنگی زیادی را در این شهر به وجود آورده است.

بزرگ‌ترین گروه مهاجران امارات از آسیای جنوبی شامل کشورهای بنگلادش، پاکستان و هندوستان هستند. فیلیپینی‌ها، چینی‌ها، اعراب و مهاجران غربی در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند.

اشتراکات مذهبی و فرهنگی امارات با ایران

اسلام دین رسمی کشور امارات است و اغلب مردم محلی سنی‌مذهب هستند. نقش دین و مذهب در اغلب مراسم فرهنگی دبی به چشم می‌خورد.

ایرانیان و مردم این کشور به دلیل پیروی از دین مشترک، در برگزاری اعیاد و مراسم، بسیار شبیه هستند. ماه رمضان بزرگ‌ترین رویداد مذهبی در دبی است و شباهت زیادی در برگزاری آداب و مناسک این ماه در دو کشور وجود دارد؛ مثلا در روز عید فطر دوستان و خانواده دور هم جمع می‌شوند تا پایان این ماه را جشن بگیرند.

علاوه بر مناسبات مذهبی، دبی به‌عنوان پایتخت تجاری امارات، شهری است که در عین رقابت در سطح جهان، سعی دارد به سنت‌ها پایبند بماند؛ بااین‌حال اگرچه از مهاجران انتظار نمی‌رود از لباس‌های محلی استفاده کنند اما پوشیدن چنین لباسی یا استفاده از عبارت‌های ساده به زبان محلی می‌تواند نشانه‌ای از احترام تلقی شود.

در کشور امارات می‌توانید شاهد مهمان‌نوازی گرم و دوستانه مردم محلی باشید که این موضوع به روحیه مهمان‌نواز ما ایرانیان شباهت زیادی دارد. برای برقراری ارتباط دوستانه با بومیان بهتر است از آداب معاشرت رایج بین آن‌ها مثل دست‌دادن، استقبال عربی، اشتراک غذا (سرو غذا در بشقاب‌های بزرگ و …) اطلاعات کافی داشته باشید.

کیفیت بالای خدمات درمانی در امارات

کشور امارات، در بین 50 کشور برتر دنیا در زمینه درمان و سلامت قرار دارد. میانگین امید به زندگی در امارات 78 سال است و از این حیث این کشور در شمار پیشتازان جهان محسوب می‌شود.

عناوین زیر بخشی از خدمات پزشکی و درمانی کشور امارات است که برای شهروندان این کشور، بستر درمانی مناسبی را فراهم کرده است:

وجود بیمارستان‌هایی با تجهیزات مدرن برای تشخیص فوری و درمان

دعوت از پزشکان واجد شرایط در سراسر دنیا

جذب سرمایه‌گذار خارجی برای تقویت و گسترش خدمات درمانی

پیشرو بودن در توریسم سلامت با وجود بیش از 200 بیمارستان تاییدشده

خدمات مشاوره پزشکی اولیه از راه دور برای ساکنان امارات

به‌کارگیری هوش مصنوعی برای پیگیری نتایج آزمایش‌، سونوگرافی و …

مهاجرت به امارات با سامان اِستادی

مهاجرت فرآیندی حساس، پرهزینه و سرنوشت‌ساز است؛ پس بهتر است به محض تصمیم‌گیری در مورد روش مهاجرت، از طریق یک موسسه مهاجرتی معتبر اقدام کنید. با جستجوی samanstudy.com و ارتباط با متخصصان حرفه‌ای مهاجرت، بدون هدررفتن وقت، انرژی و هزینه، بهترین مسیر مهاجرتی را انتخاب کنید.

[ad_2]

منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا