جهان

هشدار بلینکن به نتانیاهو؛ «در غزه گیر می‌کنید»

[ad_1]

(آوازه) :

ایسنا: وبگاه آمریکایی خبر داده وزیر خارجه ایالات متحده به سران رژیم صهیونیستی گفته باید «برنامه‌ای منسجم» در غزه داشته باشند وگرنه با فاجعه روبرو خواهند شد.

 «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا که روز جمعه به تل‌آویو سفر کرده است، به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه جنگ او هشدار داده امنیت و جایگاه اسرائیل در جهان در خطر است.

طبق روایت وبگاه آکسیوس، یک منبع آگاه از نشست می‌گوید بلینکن به سران رژیم صهیونیستی هشدار داده که «ممکن است خطر را زمانی متوجه شوید که خیلی دیر شده باشد».

«باراک راوید» خبرنگار اسرائیلی آکسیوس می‌نویسد هشدار بلینکن منعکس‌کننده نگرانی فزاینده در دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکاست مبنی بر اینکه راهبرد رژیم صهیونیستی در عزه و یا فقدان راهبرد، می‌تواند منجر به اشغالی دائمی و یا ناآرامی در این منطقه شود.

بلینکن همچنین به نتانیاهو و کابینه جنگ گفته او به‌عنوان یک دوست به سرزمین‌های اشغالی آمده، درحالی‌که پنج ماه گذشته را به دفاع از اسرائیل در سرتاسر جهان پرداخته است.

وزیر خارجه آمریکا با این حال به آن‌ها هشدار داده با خط مشی فعلی و بدون یک برنامه شفاف برای روز پس از جنگ، «اسرائیل با ناآرامی و شورش‌های بزرگی مواجه می‌شود که نمی‌تواند آن‌را کنترل کند».

منبع آگاه آکسیوس می‌گوید بلینکن به نتانیاهو هشدار داده است: «شما به یک برنامه منسجم نیاز دارید وگرنه در غزه گیر خواهید کرد».

دیپلمات ارشد آمریکا همچنین گفته با خط مشی فعلی، یا غزه همچنان در کنترل حماس باقی می‌ماند و یا هرج‌ومرج اتفاق خواهد افتاد که «تنها موقعیت‌هایی برای تروریسم بیشتر ایجاد می‌کند».

نتانیاهو اما پس از صحبت‌های بلینکن گفته است: «دستان ما برای ده‌ها پُر خواهد بود».

او همچنین گفته از حمایت‌های آمریکا از اسرائیل پس از عملیات «طوفان الاقصی» در هفتم اکتبر قدردان است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین گفته به بلینکن تصریح کرده هیچ راهی برای شکست دادن حماس بدون ورود به رفح و حذف بقیه‌ تیپ‌های القسام در آنجا وجود ندارد.

پیش از این، نشریه پالتیکو نوشته بود مقامات ارشد آمریکایی به طور خصوصی به همتایان صهیونیستی خود گفته‌اند که دولت بایدن به‌جای جنگی همه‌جانبه، می‌تواند از طرحی که «بیشتر شبیه به عملیات ضدتروریسم» است و مقامات ارشد جنبش حماس را در رفح هدف قرار می‌دهد، حمایت کند.

[ad_2]

منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا