جهان

آمادگی روسیه برای قرض گرفتن سوخت از کشورهای دیگر

[ad_1]

(آوازه) :

دویچه وله: در پی حملات پهپادهای اوکراینی به پالایشگاه های روسیه، مسکو از قزاقستان تقاضای ۱۰۰ هزار تن بنزین کرده است. پیش‌تر درخصوص استفاده از منابع قزاقستان توافقنامه‌ای بین دو کشور صورت گرفته است.

 

روسیه در نتیجه حملات پهپادهای اوکراینی به پالایشگاه های نفت از کمبود بنزین رنج می برد، از این رو در صدد است این کمبود را با بنزین وارداتی از قزاقستان برطرف کند.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، روسیه از قزاقستان خواسته است در صورت کمبود، ۱۰۰ هزار تن بنزین مورد نیاز نیاز خود را از این کشور تامین کند.

 

به گفته منابع خبری، پیش از این توافقی در خصوص استفاده از ذخایر قزاقستان برای روسیه صورت گرفته است.

 

بلاروس نیز موافقت کرده است که به روسیه در تامین بنزین کمک کند.

 

تا پایان ماه مارس، حدود ۱۴ درصد از ظرفیت‌های پالایش نفت روسیه به دلیل حملات هواپیماهای بدون سرنشین از کار افتاده است؛ تاکنون مسئولان این کشور مدعی هستند که وضعیت بازارهای سوخت داخلی باثبات و ذخایر بسیار زیاد بوده است.

 

ممنوعیت صادرات بنزین در روسیه

 

مسکو علاوه بر این صادرات بنزین را به مدت شش ماه از اول مارس ممنوع کرده تا از کمبود شدید سوخت جلوگیری کند، اگرچه این ممنوعیت در مورد اتحادیه اقتصادی اوراسیا به رهبری مسکو از جمله قزاقستان و همچنین برخی از کشورها مانند مغولستان که با آن همکاری دارد اعمال نمی‌شود.

 

 به گفته اقتصاددانان، در صورت بدتر شدن وضعیت روسیه، این ممنوعیت ممکن است تمدید شود.

 

حمله پهپادی به پالایشگاه های نفت روسیه

 

از ماه ژانویه، اوکراین حملات خود را به زیرساخت های نفتی روسیه تشدید کرده و پالایشگاه‌های نفتی بزرگ را هدف قرار داده است تا زنجیره تامین نظامی روسیه را مختل کند.

 

اخیراً فایننشال تایمز گزارش داد که ظاهراً ایالات متحده از اوکراین خواسته است تا حملات به زیرساخت‌های انرژی روسیه را متوقف کند. واشنگتن نگران است که حملات به پالایشگاه های روسیه منجر به افزایش قیمت جهانی نفت و بنزین شود.

 

درحالی‌که میخائیلو پودولیاک، مشاور دفتر ریاست جمهوری اوکراین، مدعی شد که اوکراین هیچ تماسی از آمریکا برای توقف حملات به پالایشگاه های نفت روسیه دریافت نکرده است؛ اولها ویتالییونا استفانیشینا، معاون نخست وزیر اوکراین، اعلام کرد که پالایشگاه‌های نفت در خاک روسیه از منظر نظامی اهداف قانونی برای اوکراین هستند.

 

او گفت نیروهای دفاعی که این تاسیسات را هدف قرار می‌دهند، بر اساس بهترین استانداردهای ناتو عمل می‌کنند.

[ad_2]

منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا