اقتصادی

قیمت‌های نجومی شیر الاغ / هر کیلو ۵۰۰ هزار تا ۲ میلیون ناقابل

[ad_1]

(آوازه) :

سرانه: اخیرا در صدا و سیما تصاویری از جوانی با درآمد میلیاردی ئخش شده است که با فروش شیر الاغ میلیارد‌ها تومان کسب می‌کند. همین موضوع موجب شد که در این گزارش با گذری به سایت‌های اینترنتی به قیمت شیر الاغ در بازار بپردازیم.

 شیر الاغ چند؟

با سری به سایت‌های فروش اینترنتی با آگهی‌های بسیاری روبرو خواهید شد که شرایط متفاوتی نیز دارند، برای مثال در یکی از آگهی‌ها فروشنده تضمین داده که شیر الاغ در حضور مشتری دوشیده می‌شود و هر کیلو آن با قیمت ۳۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

در آگهی بعدی با تاکید بر فواید مصرف شیر الاغ و تضمین بر اصل بودن آن با قیمت هر کیلو ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

با کمی جستجو در آگهی‌ها شاهد فروش شیر خر با قیمت ۲ میلیون تومان نیز خواهیم بود.

در مجموع با سری به آگهی‌های اینترنتی شاهد فروش شیر الاغ با قیمت هر کیلو ۳۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان خواهید بود.

در ادامه برخی از فواید مصرف شیر الاغ را می‌خوانید:

شیر الاغ بسیار برای بدن مفید است و خاصیت ضد باکتری ان ۲۰۰ برابر بیشتر از شیر گاو می‌باشد. گفتنی است شیر الاغ گران قیمت‌ترین نوع شیر در اروپا به خصوص در کشور‌های ایتالیا و فرانسه است.

این شیر علاوه‌بر مصرف خوراکی، در مصارف آرایشی و دارویی هم سابقه‌ای طولانی دارد. جالب است بدانید بقراط از این شیر برای درمان سرفه، زخم، مشکلات کبد و درد مفاصل استفاده می‌کرده است. همچنین همان‌طور که در مقدمه گفتیم معروف است که کلئوپاترا برای نرمی و لطافت پوست خود، در شیر الاغ حمام می‌کرده است.

این شیر دارای خواص ضدمیکروبی‌ست. به همین دلیل از آن در درمان عفونت‌ها ازجمله سیاه‌سرفه و همچنین درمان ویروس‌ها در بخش‌هایی از هند و آفریقا استفاده می‌شود. این شیر نسبت به شیر‌های دیگر حیوانات، بیشترین شباهت را به شیر مادر دارد. به همین دلیل برای اولین بار در قرن نوزدهم به تغذیه کودکان بی‌سرپرست تبدیل شد. حتی ایتالیایی‌ها در مواد اولیه بعضی از شیر خشک‌ها، از این شیر استفاده می‌کنند.

ازنظر ارزش غذایی، شیر الاغ به شیر مادر شباهت دارد. این شیر دارای مواد معدنی، ویتامین و پروتئین است که در ادامه درباره فواید این مواد توضیحات بیشتری می‌دهیم. این شیر نسبت به سایر شیر‌ها ویتامین D بیشتری دارد و چربی و کالری آن کمتر است. بیشتر کالری این شیر از کربوهیدرات‌هایی تامین می‌شود که به شکل لاکتوز هستند.

همچنین شیر الاغ در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است و همین امر باعث شده است که این شیر به یکی از بهترین انواع شیر تبدیل شود.

[ad_2]

منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا