تکنولوژی

آیا آیفون ۱۵ همچنان مشکل داغ‌شدن دارد؟

[ad_1]

(آوازه) :

زومیت: آیا با وجود به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری iOS، همچنان مشکل گرما در گوشی‌های سری آیفون ۱۵ وجود دارد؟

پس از آنکه اپل گوشی‌های سری آیفون ۱۵ را در پاییز گذشته عرضه کرد، برخی از کاربرانی که زودتر به این گوشی‌ها دسترسی پیدا کرده بودند، با مشکل گرم‌شدن آن‌ها مواجه شدند و این مسئله را ازطریق شبکه‌های اجتماعی مطرح کردند.

اپل به‌سرعت به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای حل مشکل گرما منتشر کرد. با‌این‌حال، پس از گذشت چند ماه برخی از دارندگان آیفون ۱۵ هنوز از گرم‌شدن دستگاه‌هایشان شکایت می‌کردند.

یکی از کاربران ردیت گفت: «دقت بخش کنترل کیفیت اپل به‌شدت کاهش یافته است.» کاربر دیگری گزارش داد: «گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس من حتی زمانی‌که استفاده نمی‌کنم، گرم می‌شود.»

شخص دیگری نیز این مشکل را تأیید کرد و نوشت: «آیفون ۱۵ پرو مکس من گرم و باتری به‌سرعت تخلیه می‌شود.»

اقدام اپل چه بود؟

در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۶ مهر ۱۴۰۲)، خالق آیفون و مک بوک آپدیتی را منتشر و ادعا کرد باگ ناشی از راه‌اندازی اولیه که دلیل اصلی گرم‌شدن زیاد گوشی‌ها بوده، برطرف شده است.

کوپرتینویی‌ها اعلام کردند: «چند دلیل را شناسایی کرده‌ایم که ممکن است باعث گرم‌شدن بیش ازحد آیفون شده باشند. ممکن است در اولین روز‌های بعد از راه‌اندازی یا بازیابی دستگاه به‌دلیل اجرای فعالیت‌های زیاد در پس‌زمینه، دمای گوشی افزایش یابد.»

آیا آپدیت سیستم‌عامل واقعاً مشکل را حل کرد؟

با وجود چند به‌روزرسانی iOS ۱۷، برخی از کاربران آیفون ۱۵ همچنان از گرمای زیاد آن شاکی هستند. جالب است که اپل این موضوع را به‌طور غیرمستقیم تأیید کرد و عملکرد آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس در دما‌های بالاتر از آیفون‌های قبلی را «رفتار موردانتظار» آن‌ها خواند. بدین‌ترتیب، مشکل گرمای آیفون ۱۵ همچنان وجود دارد؛ اما نه به شدت قبل.

بازگشت مشکل داغی آیفون با iOS ۱۷.۲.۱؛ آپدیت جدید را نصب نکنید

به‌نظر می‌رسد که غول فناوری اهل کوپرتینو قصد دارد به‌کمک استفاده از گرافن در آیفون ۱۶، مشکل حرارتی گوشی‌های خود را به‌طور کامل برطرف کند؛ ایرادی که درنهایت به‌صورت نرم‌افزاری نتوانست آن را حل کند. باید دید استفاده از گرافن چقدر بر قیمت گوشی‌های سری آیفون ۱۶ تأثیر خواهد گذاشت.

متخصصان می‌گویند: «گرافن هادی بسیار مناسبی برای حرارت و الکتریسیته است و توانایی‌های جذب نور جالبی دارد. قابلیت‌های این ماده می‌توانند جهان را تغییر دهند و گرافن از ظرفیت بی‌حدی برای به‌کارگیری در هر صنعتی برخوردار است.»

[ad_2]

منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا