تکنولوژی

این خودرو جدید چانگان ترکیبی عجیب از پیکاپ و شاسی بلند است + عکس

[ad_1]

خودرو جدید چانگان به شکلی جذاب فرم شاسی بلند کوپه و پیکاپ را ترکیب کرده است و حتی به نوعی می‌تواند نسخه چینی تسلا سایبرتراک نام بگیرد.

چانگان اس یو وی جدیدی با نام E07 تحت برند «کیوآن» (Qiyuan) را در راه دارد که با طراحی منحصر به فرد خود، برای کسب سهم از بازار چین تلاش خواهد کرد. این خودرو که از لحاظ فنی در دسته اس یو وی‌ها قرار می‌گیرد، طراحی شاسی بلندها و پیکاپ‌ها را ترکیب می‌کند؛ این به‌طور خاص در نمای عقب آن دیده می‌شود. بر اساس جدیدترین اخبار خودرو خارجی، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین تصاویر این محصول جدید Changan به‌همراه برخی از مشخصات آن را به اشتراک گذاشته است.

معرفی E07، خودرو جدید منحصر به فرد چانگان

نمای جلو خودرو جدید چانگان کیوآن E07نمای جلو خودرو جدید چانگان کیوآن E07

چانگان پیش از این در اواخر سال 2023 خودرو E07 را در قالب کانسپتی با نام CD701 به نمایش گذاشته بود؛ ترکیبی از شاسی بلند و پیکاپ که بر پایه پلتفرم الکتریکی هوشمند SDA ساخته شده بود. این کانسپت بین حالت پیکاپ و شاسی بلند قابل تغییر بود و با باز شدن محفظه عقب آن، شکل پیکاپ به خود می‌گرفت. در قسمت‌های جلو و عقب آن هم نمایشگری دیجیتال نصب شده بود که اطلاعاتی مثل نام خودرو و جزئیات باتری را به نمایش می‌گذاشتند. حتی قابلیت ارتباط ماهواره‌ای در مدار پایینی برای آن در نظر گرفته شده بود تا بتواند در هر شرایطی به اینترنت متصل شود.

نمای عقب خودرو جدید چانگان کیوآن E07نمای عقب خودرو جدید چانگان کیوآن E07

حالا تصاویر و جزئیات نسخه تولیدی کیوآن E07 چانگان در دسترس قرار گرفته است. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، این خودرو در نمای جلو جلوپنجره‌ای بسته با دی‌لایت‌های ال‌ای‌دی به شکل حرف C دارد که در محفظه‌ای افقی از گوشه تا گوشه دیگر دماغه خودرو قرار گرفته‌اند. با این حال، آنچه در ظاهر ای 07 توجه را به خود جلب می‌کند، طراحی قسمت عقب آن است. چانگان با رویکردی که در طراحی این قسمت در پیش گرفته، هم ظاهر متفاوتی به خودرو خود بخشیده و هم مشکل کمبود فضا در شاسی بلندهای کوپه چینی را رفع کرده است.

نمای عقب خودرو جدید چانگان کیوآن E07نمای عقب خودرو جدید چانگان کیوآن E07

در عقب خودرو جدید چانگان یک ناحیه شیشه‌ای با مکانیزم کشویی به چشم می‌خورد که پایین آن هم درب عقب پیاده‌سازی شده است. با عقب رفتن این ناحیه کشویی، این خودرو عملاً به یک پیکاپ تبدیل می‌شود. البته این رویکرد در طراحی از جهاتی به سایبرتراک، پیکاپ برقی پر سر و صدای تازه عرضه شده تسلا شباهت دارد.

کیوآن E07 با 5045 میلی‌متر طول، 1996 میلی‌متر عرض، 1640 میلی‌متر ارتفاع و 3120 میلی‌متر فاصله بین دو محور، شاسی بلندی سایز متوسط تا سایز بزرگ بر شمرده می‌شود. این پیکاپ/شاسی بلند که در فرم خود حتی به نوعی شبیه به هیوندای سانتا کروز است، گنجایش 5 سرنشین را دارد.

چانگان خودرو جدید E07 را در دو نسخه با پیشرانه‌های تک موتوره و دو موتوره عرضه می‌کند. نسخه تک موتوره این اس یو وی می‌تواند 337 اسب بخار قدرت تولید کند و به حداکثر سرعت 201 کیلومتر بر ساعت برسد. نسخه دو موتوره با حداکثر سرعت 210 کیلومتر بر ساعت در هر کدام از محورهای جلو و عقب یک موتور دارد و این موتورها به ترتیب با تولید 252 و 337 اسب بخار قدرت، مجموعاً خروجی 589 اسب بخار را ارائه می‌کنند. در خصوص باتری‌های این شاسی بلند الکتریکی هم به‌جز این‌که از نوع لیتیومی ترنری‌اند، جزئیات دیگری اعلام نشده است.

نمای عقب کیوآن E07نمای عقب کیوآن E07

اطلاعات وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین همچنین نشان می‌دهند که این شاسی بلند/پیکاپ با اتکا به سنسورهای لیدار و دوربین‌های مختلف، قابلیت‌های کمک‌راننده پیشرفته متعددی را در اختیار راننده می‌گذارد. در نهایت شما کاربران گجت نیوز نظر خود درباره این خودرو برقی جدید چانگان را در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

[ad_2]

منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا