تکنولوژی

این سدان اسپرت جدید دانگ فنگ تصور شما نسبت به این خودروساز چینی را متحول می‌کند

[ad_1]

دانگ فنگ سدان برقی اسپرتی را عرضه می‌کند که پیشرانه 536 اسب بخاری و درب‌های لامبورگینی‌مانند دارد. در ادامه جزئیات این خودرو چینی را بخوانید.

بنا به آخرین اخبار خودرو، برند eπ به‌عنوان زیرمجموعه خودروساز چینی دانگ فنگ اخیراً پیش‌فروش سدان الکتریکی eπ 007 را آغاز کرد. احتمالاً تا به الان محصولاتی که از این شرکت دیده‌اید به کراس اوورها و سدان‌های روزمره خلاصه شده باشند، اما این سدان تمام الکتریکی جدید با خیلی از محصولات این شرکت تفاوت دارد. طراحی اسپرت دیدنی با المان‌هایی نظیر درب‌های قیچی‌وار وجه تمایز این خودرو جدید Dongfeng هستند. در ادامه به جزئیات طراحی، مشخصات فنی و امکانات آن می‌پردازیم.

معرفی eπ 007، سدان 536 اسب بخاری دانگ فنگ

طراحی و ابعاد خودرو جدید دانگ فنگ

نمای جلو سدان اسپرت جدید دانگ فنگ eπ 007نمای جلو سدان اسپرت جدید دانگ فنگ eπ 007

خودرو eπ 007 در نمای جلو طراحی ساده با چراغ‌های باریک دو قسمتی دارد و آنچه در نمای کناری آن توجه را به خود جلب می‌کند، طراحی فست‌بک بدنه و استفاده از درب‌های بدون فریم با دستگیره‌های مخفی بیرون‌پر است. در ناحیه عقب این خودرو برقی هم چراغ‌های به هم پیوسته باریک به‌علاوه اسپویلر قابل تنظیم به‌صورت برقی به چشم می‌آیند. این اسپویلر بسته به سرعت خودرو، بالا و پایین می‌رود و می‌تواند ضریب درگ این خودرو را به 0.209 برسد.

نمای کناری سدان اسپرت جدید دانگ فنگ eπ 007نمای کناری سدان اسپرت جدید دانگ فنگ eπ 007

المان ظاهری جالب دیگر این سدان اسپرت جدید دانگ فنگ را باید درب‌های قیچی‌وار آن دانست. این درب‌ها ما را به یاد سوپرکارهایی مثل لامبورگینی اونتادور می‌اندازد. البته این درب ویژگی استاندارد این خودرو نیست و مشتریان می‌توانند آن را در قالب آپشن سفارش بدهند؛ آپشنی که احتمالاً به مذاق خیلی از جوانان علاقه‌مند به سوپر اسپرت‌ها خوش بیاید. این خودرو همچنین روی رینگ‌های 5 پر سوار شده است که پشت آن‌ها کالیپرهای قرمز اسپرت دیده می‌شود.

نمای عقب سدان اسپرت جدید دانگ فنگ eπ 007نمای عقب سدان اسپرت جدید دانگ فنگ eπ 007

دانگ فنگ eπ 007 با 4880 میلی‌متر طول، 1895 میلی‌متر عرض و 1460 میلی‌متر ارتفاع، در دسته سدان‌های سایز متوسط تا بزرگ قرار می‌گیرد. ضمن این‌که باید اشاره کرد فاصله بین دو محور آن به 2915 میلی‌متر می‌رسد.

کابین و امکانات خودرو چینی جدید eπ 007

کابین سدان اسپرت جدید دانگ فنگ eπ 007کابین سدان اسپرت جدید دانگ فنگ eπ 007

فضای داخلی این سدان الکتریکی به‌صورت دو رنگ با کمترین دکمه‌های فیزیکی طراحی شده است. در مرکز داشبورد کابین نمایشگر لمسی 15.6 مختص به سیستم اطلاعات و سرگرمی وجود دارد که از چیپ اسنپدراگون 8155 کوالکام برای تامین توان پردازشی خود بهره می‌برد. پشت فرمان دو پره دی‌کات آن صفحه آمپر تمام دیجیتال ال‌سی‌دی 8.8 اینچی در اختیار راننده قرار گرفته است.

کابین این خودرو همچنین از قابلیت ماساژ صندلی‌ها، سیستم خوشبوسازی فضای داخلی، نورپردازی داخلی 64 رنگی، شارژ بی‌سیم 50 وات، تشخیص چهره برای ورود و سیستم صوتی با 20 اسپیکر برخوردار است. از جمله امکانات ایمنی و کمک‌راننده آن می‌توان به هشدار برخورد از جلو، دستیار حفظ خودرو در لاین، تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، پارک از راه دور و مموری پارک اشاره کرد. این سیستم‌ها بر اساس 31 سنسور در نقاط مختلف خودرو کار می‌کنند تا رانندگی را برای راننده آسان‌تر کنند.

مشخصات فنی eπ 007، سدان اسپرت جدید دانگ فنگ

نمای جلو خودرو برقی eπ 007نمای جلو خودرو برقی eπ 007

دانگ فنگ سدان اسپرت جدید خود را در نسخه‌های تمام برقی (EV) و هیبرید (به‌طور دقیق‌تر EREV) با سیستم‌های دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل روانه بازار می‌کند.

نسخه تمام برقی پایه این خودرو، یک موتور الکتریکی با قدرت 215 اسب بخار و 310 نیوتن متر گشتاور در محور عقب دارد و با استفاده از یک باتری 56.86 کیلووات ساعتی می‌تواند مسافت 530 کیلومتر را با یک بار شارژ طی کند. شتاب‌گیری آن از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت هم 6.8 ثانیه زمان می‌برد.

نسخه میان‌رده با یک موتور الکتریکی در محور عقب 268 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و انرژی مورد نیاز خود را از یک باتری 70.26 کیلووات ساعتی می‌گیرد. شعاع حرکتی این نسخه به 620 کیلومتر می‌رسد و شتاب 0 تا 100 آن 5.8 ثانیه ارزیابی شده است.

نمای عقب خودرو برقی eπ 007نمای عقب خودرو برقی eπ 007

بالارده‌ترین نسخه برقی eπ 007 به یک موتور در هر کدام از محورها مجهز است و با اتکا به آن‌ها می‌تواند مجموعاً 536 اسب بخار قدرت و 640 نیوتن متر گشتاور تولید کند. با این پیشرانه، راننده فقط به 3.9 ثانیه زمان نیاز دارد تا از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد. باتری 70.26 کیلووات ساعتی این خودرو هم طی کردن مسافت 540 کیلومتر با یک بار شارژ را ممکن می‌کند.

نسخه هیبرید یا EREV یک موتور الکتریکی و یک موتور بنزینی 1.5 لیتری را به کار می‌گیرد. هرچند خروجی موتور بنزینی مشخص نیست، اشاره شده است که موتور الکتریکی قابلیت تولید قدرت 215 اسب بخار و گشتاور 310 نیوتن متر را دارد. باتریِ تامین‌کننده انرژی این نسخه هم یک نمونه 28.39 کیلووات ساعتی است که شعاع حرکتی 200 کیلومتری را در حالت تمام برقی به دنبال می‌آورد. با این حال، با اضافه شدن موتور بنزینی به معادله، شعاع حرکتی خودرو به 1200 کیلومتر خواهد رسید.

البته در حالی که نسخه EREV خودرو جدید دانگ فنگ با یک بار شارژ می‌تواند مسافت بیشتر از هزار کیلومتر را طی کند، از لحاظ عملکرد در بالاترین سطح قرار ندارد. همان‌طور که مشاهده کردید، خروجی موتور الکتریکی این نسخه کمتر از 220 اسب بخار است و بر اساس اطلاعات منتشر شده، شتاب‌گیری از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت با آن دست کم 7.2 ثانیه طول می‌کشد.

قیمت و زمان عرضه خودرو الکتریکی جدید Dongfeng

نمای جلو خودرو برقی eπ 007نمای جلو خودرو برقی eπ 007

پیش‌فروش سدان برقی اسپرت جدید دانگ فنگ با قیمت 159 هزار یوان برابر با 22 هزار و 100 دلار آمریکا آغاز شده است. انتظار می‌رود این خودرو در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی (تا فروردین پیش رو) عرضه شود.

[ad_2]

منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا