فرهنگ و هنر

سازمان سینمایی: ساخت فیلم کمدی کافی است، فعلا نیازی نداریم

[ad_1]

(آوازه) :

سینما روزان: موفقیت و رکوردشکنی کمدی های فسیل و هتل و به دنبال آنها هاوایی و شهر هرت، باعث شد تب کمدی سازی در شش ماه اخیر بالا رود به گونه ای که در همین جشنواره فجر۴۲ چهار کمدی(تمساح خونی، صبحانه با زرافه ها، شادروان، دو روز دیرتر) بودند و دو برابر همین تعداد کمدی هم ناتوان از ورود به جشنواره، به دنبال آزمودن بخت برای اکران هستند.

 

 این تعدد کمدی باعث شده که ساختار نظارتی سینما هم به تهیه‌کنندگان توصیه اکید کند که اگر به دنبال کمدی سازی هستند به اکران سال آینده فکر نکنند. حبیب ایل بیگی معاون نظارت سازمان سینمایی در برنامه هفت گفت: ما در تعداد مجوزها مراقب هستیم. اگر الان کسی بخواهد متقاضی فیلم کمدی باشد، باید به اکران ۱۴۰۴ فکر کند. تا الان به کمدی‌هایی که مجوز دادیم و هنوز به مرحله پروانه نمایش نرسیدند، برای سال ۱۴۰۳ کفایت می‌کند.

 

ایل‌بیگی ادامه داد: از طرفی، نظام‌نامه اکران فیلم هم در حال آماده شدن است. از اول سال آینده قاعده اکران رعایت می‌شود. البته معتقدیم سینمای کشور فقط شامل فیلم‌های کمدی نیست و باید همه فیلم و ژانرها در سینمای ایران اکران شوند و طبق قرارداد سانس‌های مناسب به فیلم‌ها اختصاص یابد و بر مبنای حداقل سه سانس در روز فیلم‌ها نمایش داده شود.

 

معاون نظارت با اشاره به اینکه ممکن است حتی برخی کمدی ها هم به درد اکران سینما نخورند، گفت: این دسته از فیلم‌ها باید به شبکه نمایش خانگی و تلویزیون بروند. در سال ۱۴۰۰ که اکران فیلم‌ها مختل شده بود، صداوسیما اقدام به خرید یکی دوتا از فیلم‌ها کرد، تا در تلویزیون پخش شود. صداوسیما با پرداخت پول توانست بخشی از هزینه سرمایه‌گذاری را برگرداند. برای تلویزیون هم جذاب بود، که یک فیلمی که اکران نشده، نمایش داده شود و حالا می‌توان این سیاست را دنبال کرد و به جای صرف هزینه برای تولید، بودجه ها را صرف خرید آثار سینمایی کنند‌.

[ad_2]

منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا