ورزش

تراکتور – سپاهان؛ جنگ واقعی بعد از جنگ رسانه‌ای

[ad_1]

(آوازه) :

تسنیم: تراکتور تبریز و سپاهان اصفهان در دیداری حساس و در شرایطی که از چندی پیش جنگ رسانه‌ای را آغاز کرده بودند رودرروی یکدیگر قرار می‌گیرند.

لیگ برتر فوتبال بعد از مدتی وقفه به دلیل برگزاری مسابقات ملی؛ امروز (چهارشنبه ۱۵ فروردین) با ۲ بازی معوقه برگزار می‌شود تا بار دیگر تنور فوتبال داخلی داغ شود.

* تراکتور تبریز – سپاهان اصفهان

از آنجایی که سپاهان تنها نماینده ایران در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۴-۲۰۲۳ بود، ۲ دیدار این تیم مقابل تراکتور و ذوب‌آهن معوقه شد. در حالی که لیگ برتر در ایام نوروز تعطیل بود، اما بازار جنگ حواشی تراکتور و سپاهان کم نبود و مسئولان دو تیم حسابی از خجالت هم در آمدند. مصاحبه و استوری از شرایط روی سکوها، درون زمین، مسیر اتوبوس‌ها و حتی مرور سوابق کارشناسی‌های گذشته، انتظار برگزاری بازی جنجالی را به وجود آورده است. تماشای این مسابقه در ورزشگاه یادگار امام (ره) برای هواداران رایگان است و این موضوع می‌تواند استقبال از این مسابقه حساس را افزایش دهد.

تراکتور با ۲۰ مسابقه و ۳۸ امتیاز در رده سوم جدول جای دارد و در ۵ بازی قبلی خود ۳ پیروزی، یک تساوی و یک شکست کسب کرده است. آن‌ها سال گذشته را با پیروزی ۲ بر صفر مقابل شمس‌آذر پشت سر گذاشتند. از سوی دیگر سپاهان با ۱۹ مسابقه و ۳۷ امتیاز در رده چهارم جدول ایستاده است. طلایی‌پوشان آمار ۳ پیروزی و ۲ شکست را در ۵ دیدار قبلی خود ثبت کردند. شاگردان مورایس آخرین مسابقه سال ۱۴۰۲ را مقابل گل‌گهر سیرجان برگزار کردند وبا نتیجه ۲ بر صفر برنده شدند.

فرشاد احمدزاده به دلیل دریافت کارت قرمز در مسابقه گل‌گهر سیرجان، مقابل تیم سابق خود غایب است، اما پیام نیازمند به تمرینات گروهی سپاهان بازگشته تا در آستانه دیدار با تراکتور در دسترس کادر فنی پرتغالی تیمش باشد.

تجربه نشان داده فشردگی مسابقات و افزایش حساسیت، میزان خشونت و دریافت کارت سپاهان را بالا می‌برد، این در حالی است که این تیم در ۲۸ مسابقه (لیگ برتر، جام حذفی، لیگ قهرمانان آسیا) ۶۲ کارت دریافت کرده که شامل ۴۹ کارت زرد و ۱۳ کارت قرمز است. بازی با تراکتور در دور رفت یکی از خشن‌ترین مسابقات سپاهان در کارنامه آماری این تیم است.

در ۵ تقابل رودرروی دو تیم، سپاهان دست بالا را دارد. آن‌ها تاکنون ۲ پیروزی، ۲ تساوی و یک شکست را مقابل تراکتور تجربه کرده‌اند. در آخرین دیدار دو تیم که در ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ برگزار شد طلایی‌پوشان در ورزشگاه نقش جهان با نتیجه ۳ بر یک پیروز شدند.

دیدار دو تیم بعد از جنگ رسانه‌ای می‌تواند یکی از بازی‌های جذاب لیگ از آب درآید.

* آلومینیوم اراک – هوادار تهران

طبق برنامه قرار بود آلومینیوم اراک و هوادار ۹ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ و در هفته هجدهم لیگ به مصاف هم بروند، اما بارش برف امکان برگزاری این مسابقه را نداد.

آلومینیوم اراک که هنوز با مشکل پنجره بسته نقل و انتقالاتی مواجه است با ۲۰ مسابقه و ۲۸ امتیاز در رده هفتم جدول جای دارد. مجتبی حسینی تیمی متشکل از جوان‌ها ساخته که مهدی لیموچی در آخرین اردوی تیم ملی به جمع شاگردان قلعه‌نویی دعوت شد. آلومینیوم ۳ شکست و ۲ پیروزی در ۵ مسابقه قبلی خود تجربه کرده و آخرین دیدار خود در سال ۱۴۰۲ را با پیروزی یک بر صفر مقابل نساجی پشت سر گذاشت.

هوادار که با مسعود شجاعی تیم با انگیزه‌تری نسبت به گذشته نشان می‌دهد، با دارایی ۱۹ امتیاز و تفاضل گل منفی ۸ در رده سیزدهم لیگ برتر قرار دارد. این تیم برای آنکه از منطقه خطر دور بماند نیازمند کسب امتیاز است. رکورد ۲ تساوی، ۲ شکست و یک پیروزی در ۵ دیداری قبلی بنفش‌پوشان به ثبت رسیده و نماینده تهران در لیگ برتر ۸ گل در ۵ دیدار قبلی خود دریافت است. شاگردان مسعود شجاعی در ۳ مسابقه قبلی خود نتوانستند برنده باشند و ۲ دیدار پایانی سال ۱۴۰۲ را با شکست مقابل تراکتور و استقلال پشت سر گذاشتند.

آرشا شکوری ذخیره علیرضا حقیقی در حالی به تیم ملی دعوت شد که شاهد ۲۸ گل دریافتی توسط رقیبش در هوادار بود. برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که شاید شجاعی در این دیدار به شکوری میدان بدهد.

برنامه مسابقات امروز به شرح زیر است:

چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳

* تراکتور تبریز – سپاهان اصفهان|معوقه هفته شانزدهم لیگ برتر| داور: امیر عرب براقی| ورزشگاه یادگار امام (ره) | ساعت ۱۹:۳۰
 

* آلومینیوم اراک – هوادار تهران| معوقه هفته هجدهم لیگ برتر|داور: فرهاد امینی|ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک| ساعت ۱۹:۱۵

[ad_2]

منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا