تکنولوژی

آیا گوشی آب خورده شیائومی قابل تعمیر است؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آب و رطوبت یکی از رایج‌ترین خطراتی هستند که گوشی‌های هوشمند را تهدید می‌کنند. گوشی‌های شیائومی هم مثل هر گوشی دیگری با آب آسیب می‌بییند. با توجه به میزان خسارتی که آب به گوشی وارد می‌کند هزینه تعمیر گوشی آب خورده شیائومی هم متفاوت است.

تعمیر گوشی آب خورده شیائومی

تعمیر گوشی آب خورده شیائومی به المان‌های مختلفی بستگی دارد. شاید بعضی وقت‌ها نتوان به تعمیر گوشی آب خورده شیائومی پرداخت، اما در خیلی موارد راه‌هایی برای تعمیر گوشی آب خورده شیائومی وجود دارد.

اما مهمترین المانی که در زمان تعمیر گوشی آب خورده باید به آن توجه کنید، قیمت است. هزینه تعمیر گوشی آب خورده شیائومی مانند هزینه تعمیر هر گوشی دیگری متفاوت است. اگر گوشی شما از گواهی IP برخوردار بوده، این احتمال وجود دارد که آب آسیب کمتری به گوشی وارد کرده باشد. توجه کنید که گواهی IP گوشی به این معنی نیست که گوشی شما ضد اب باشد. در واقع اکثر گوشی‌هایی که گواهی IP دریافت می‌کنند در برابر نفوذ آب آن هم تا مدت زمان خاصی مقاوم هستند. البته که هر چقدر گواهی IP عدد کمتری باشد، مقاومت گوشی در برابر نفوذ آب هم کمتر می‌شود و شاید گوشی شما تنها در برابر پاشش قطره‌های آب مقاوم باشد. به استانداردهای زیر توجه داشته باشد:

  • IPX3 : مقاوم در برابر اسپری شدن آب
  • IPX4: مقاوم در برابر پاشش قطره‌های آب
  • IPX5: مقاوم در برابر فشار اب
  • IPX7: مقاوم تا عمق ۱ متری آب
  • IPX8: مقاوم در عمق ۱ متری و حتی بیشتر

با در نظر گرفتن این موضوع آب زودتر یا دیرتر وارد گوشی می‌شود. اکثر گوشی‌های پرچم‌دار به کاربران می‌گویند که گوشی آن‌ها به مدت نیم ساعت و تا عمق ۱٫۵ متری در برابر نفوذ آب مقاوم خواهند بود. البته این ادعا هم تضمین درستی ندارد. ممکن است گوشی‌ها در مدت زمان کمتری با آب آسیب ببیند.

با این حال زمانی که گوشی شما خیس می‌شود و دیگر کار نمی‌کند، برای تعمیر آن باید به متخصص‌های حرفه‌ای مراجعه کنید. افرادی که بتوانند با قطعات اصلی و با تجربه بالای خودشان گوشی شما را درست کنند. همچنین باید به مراکزی مراجعه کنید که با توجه به خدماتی که ارائه می‌دهند، قیمت مناسبی را هم اعلام کنند.

هزینه تعمیر گوشی آب خورده شیائومی

کارشناسان تعمیرات تخصصی موبایل به خوبی می‌توانند هزینه تعمیر گوشی آب خورده شیائومی را به شما اعلام کنند. مجموعه کسری پارس از آنجایی که به صورت تخصصی روند تعمیرات گوشی را انجام می‌دهد با کارشناسی‌های دقیق و شناسایی علت خرابی گوشی با آب می‌توانند هزینه دقیق تعمیر گوشی آب خورده شیائومی را به مشتری اعلام کنند. همان طور که گفتیم میزان مقاومت گوشی در برابر نفوذ آب و قطعه‌ای که توسط آب آسیب دیده می‌تواند روی قیمت تعمیر گوشی آب خورده تاثیرگذار باشد.

خودتان به هیچ عنوان به تعمیر گوشی آب خورده شیائومی نپردازید

موضوع که دیگری باید به آن توجه کنید این است که خودتان نباید گوشی آب خورده را تعمیر کنید. احتمالا با جست‌وجو به روش‌های مختلفی بر می‌خورید همه آن‌ها گفته‌اند که گوشی آب خورده را تعمیر می‌کنند.

استفاده از سشوار یکی از این روش‌ها است. به هیچ عنوان از سشوار برای تعمیر یا خشک کردن گوشی آب خورده شیائومی استفاده نکنید. گرمای سشوار به قطعات داخلی گوشی آسیب‌های جبران ناپذیری وارد می‌کند.

باید به این نکته هم اشاره کنیم که پس از اینکه گوشی را از آب خارج کردید، اصلا نباید با آن کار کنید. به هیچ عنوان با گوشی خیس کار نکنید. چرا که باعث می‌شود بیشتر آسیب ببند. گوشی خیس را هم اصلا به شارژر نزنید. ممکن است در مجلات موبایل و تکنولوژی ترفند ها و راهنمایی های مختلفی در جهت تعمیر گوشی بیابید ولی قطعا در مورد گوشی خیس شده، اجرای آنها توسط شخص غیر حرفه ای ریسک محسوب می‌شود؛ حتما برای تعمیر گوشی آب خورده شیائومی باید به تعمیرکارهای حرفه‌ای مراجعه کنید.


منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا