تکنولوژی

اپل احتمالاً در آیفون ۱۶ فناوری جدیدی برای تعویض باتری معرفی می‌کند

(آوازه) :

براساس گزارش‌های منتشرشده، ظاهراً اپل روی فناوری جدیدی کار می‌کند که تعویض باتری آیفون را ساده‌تر می‌کند. احتمالاً اواخر امسال در سری آیفون 16 شاهد آن خواهیم بود.

 

قانون جدید اتحادیه اروپا از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند می‌خواهد تا سال 2025 در محصولاتشان از باتری‌هایی استفاده کنند که با ابزارهای در دسترس به‌راحتی تعویض شوند. حالا The Information در گزارش جدید خودش به نقل از منابع زنجیره تولید آیفون می‌گوید اپل برای رسیدن به این هدف استفاده از فناوری چسب القاشده به‌صورت الکتریکی را بررسی می‌کند.

 

تغییرات فناوری جدید تعویض باتری آیفون

 

روش فعلی تعویض باتری آیفون نسبتاً چالش‌برانگیز است؛ به‌عنوان مثال ابتدا باید نوارچسب‌ها را جدا کرد. پس از بیرون‌ آوردن باتری قدیمی، برای نصب باتری جدید به دستگاهی تخصصی نیاز است.

 

اما در فناوری جدید، اپل احتمالاً باتری را در محفظه‌ای فلزی (به‌جای فویل) قرار می‌دهد و با کمک برق ولتاژ پایین، باتری جدید به‌سادگی تعویض می‌شود. تصویر بالا سال گذشته فاش شده بود که باتری آیفون 16 پرو با محفظه فلزی و هیت‌‌سینک گرافنی را نشان می‌دهد.

 

البته حتی باوجوداین نیز کاربران همچنان باید خودشان گوشی آیفون را باز کنند که به‌دلیل استفاده از چسب و پیچ برای ثابت‌ نگه‌داشتن نمایشگر آیفون و حفظ مقاومت آن در برابر آب، کار پیچیده‌ای است.

 

پیش‌بینی می‌شود این روش جدید تعویض باتری حداقل در یکی از مدل‌های آیفون 16 که اواخر سال جاری میلادی عرضه خواهد شد، استفاده شود. همچنین ممکن است درصورت موفقیت‌ آن، تمام نسخه‌های آیفون 17 سال آینده از آن بهره ببرند.

 

حتی باوجود این تغییرات که به‌منظور ساده‌کردن فرایند تعویض باتری آیفون طراحی شده‌اند، انتظار می‌رود اپل باتوجه‌به پیچیدگی و خطرات احتمالی آن، همچنان به کاربران توصیه کند برای این کار از افراد متخصص و حرفه‌ای کمک بگیرند.

 

منبع: دیجیاتو


منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا