جهان

برلین ویلای سابق جوزف گوبلز وزیر تبلیغات آلمان نازی را رایگان واگذار می‌کند

(آوازه) :

یورو نیوز: مقامات ایالتی برلین می‌گویند پس از دهه‌ها بحث در مورد تغییر کاربری یا تخریب یک ویلا و باغ بزرگ متعلق به جوزف گوبلز وزیر تبلیغات آدولف هیتلر در حومه شمالی این شهر، قصد دارند آن را واگذار کنند.

استفان اورز، وزیر دارایی برلین، روز پنجشنبه در پارلمان ایالتی گفت: «من به هر کسی که می‌خواهد این سایت را تصاحب کند پیشنهاد می‌کنم آن را به عنوان هدیه‌ای از طرف ایالت برلین تحویل بگیرد.»

برلین بار‌ها سعی کرده است به جای ادامه پرداخت هزینه‌های نگهداری و امنیت این مجموعه متروکه آن را به مقامات فدرال یا ایالت براندنبورگ، جایی که ویلا در آن قرار دارد، واگذار کند. با این حال تا کنون این طرح عملی نشده است.

آقای اوزر با تکرار خواست برلین برای واگذاری این مجموعه، خواستار پیشنهاداتی شد که تاریخچه این مکان را در نظر می‌گیرند. او نگفت که آیا تقاضا‌های افراد شخصی برای تملک این مجموعه نیز مورد بررسی قرار خواهند گرفت یا نه.

این مقام ایالتی برلین گفت: «اگر ما دوباره مانند دهه‌های گذشته شکست بخوریم، چاره‌ای جز انجام تخریبی که قبلاً برای آن آماد‌ه شده‌ایم نخواهیم داشت.»

جوزف گوبلز، یکی از نزدیک‌ترین متحدان هیتلر، این ویلای مجلل را در سال ۱۹۳۹ در مکانی جنگلی مشرف به دریاچه بوگنزی در نزدیکی شهر واندلیتس در حدود ۴۰ کیلومتری شمال برلین ساخت.

وزیر تبلیغات آلمان نازی که خود در خانه‌ای در برلین همراه با همسر و شش فرزندش زندگی می‌کرد، از این ویلا برای خوشگذرانی و سرگرمی رهبران حزب و هنرمندان و بازیگران بهره می‌برد. معروف بود که او همینطور از این مکان برای ارتباط مخفیانه با معشوقه‌هایش استفاده می‌کند.

پس از جنگ جهانی دوم، این سایت ۱۷ هکتاری برای مدت کوتاهی به عنوان بیمارستان مورد استفاده قرار گرفت. سپس شاخه جوانان حزب کمونیست آلمان شرقی آن را تصاحب کرد و یک مرکز آموزشی شامل چندین بلوک اقامتی بزرگ در آن ساخت.

پس از اتحاد مجدد دو آلمان در سال ۱۹۹۰، مالکیت این مکان به ایالت برلین بازگشت. با این حال، این شهر هیچ کاربری‌ای برای آن پیدا نکرد و این سایت از آن زمان بدین‌سو به یک جاذبه برای مسافران یک‌روزه تبدیل شده است.

گردشگران از طریق زمین‌های سرسبز اطراف به سمت ویلا می‌آیند و از طریق پنجره‌ها درون این ویلا را تماشا می‌کنند.

جوزف گوبلز و همسرش پس از سقوط برلین و در آستانه ورود نیرو‌های شوروی به پناهگاه هیتلر، فرزندان خودشان را با کپسول‌های سیانورکشتند و سپس خودکشی کردند.

پیشتر در سال ۲۰۱۱ یک خانه مجلل متعلق به این خانواده در جزیره‌ای در حومه برلین در حراجی فروخته شده بود.


منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا