جهان

ترامپ باید برای «فساد مالی در نیویورک» ۳۵۰ میلیون دلار جریمه پرداخت کند

(آوازه) :

بی بی سی: قاضی دادگاه ایالتی نیویورک دونالد ترامپ و بنگاه تجاری او را به علت سندسازی و ارایه اطلاعات نادرست درباره ارزش واقعی دارایی‌ها و سرمایه این شرکت، به پرداخت ۳۵۰ میلیون دلار محکوم کرده است.

 

قاضی همچنین دونالد ترامپ را برای سه سال از هرگونه فعالیت تجاری در نیویورک محروم کرده و حکم داده که او برای سه سال از گرفتن هرگونه وام بانکی در ایالت نیویورک محروم خواهد بود.

 

ماه سپتامبر سال گذشته قاضی همین دادگاه در نیویورک در یک پرونده مدنی-غیرکیفری- حکم داد که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا «مکررا» میزان ثروت خود را چند میلیارد دلار – نزد بانک‌ها و شرکت‌های بیمه بزرگنمایی کرده است.

 

آن زمان و در جریان رسیدگی به این پرونده که دادستان کل ایالت نیویورک مدعی العموم آن است گفته شد آقای ترامپ برای دریافت وام‌های ارزان و بیمه چنین کرده بوده است.

 

این دادگاه بعضی از مجوزهای کسب و کارهای آقای ترامپ در نیویورک را باطل کرد و اکنون هم حکم توقف هرگونه فعالیت تجاری توسط بنگاه ترامپ را برای سه سال آینده اعلام کرده است.

 

قاضی این پرونده دریافته که دونالد ترامپ در طول یک دهه، در اعلام ارزش دارایی‌های خود دو میلیارد و دویست میلیون دلار اغراق کرده بوده است.


منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا