جهان

سه شرکت‌ بیمه با پرداخت خسارت به نفتکش آمریکایی توقیف‌شده توسط ایران مخالفت کردند

(آوازه) :

شرکت‌های بیمه می‌گویند حاضر به پرداخت خسارت ۵۷ میلیون دلاری به نفتکش حامل نفت شرکت «شِورون» آمریکا که پارسال توسط ایران توقیف شده بود، نیستند.

 

خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت گزارش داد که شرکت شورون به خاطر توقیف نفتکش و مصادره نفت آن توسط ایران، خواستار ۵۷ میلیون دلار خسارت از سه شرکت بیمه شده است، اما آنها با این درخواست مخالفت کردند.

 

ایران اردیبهشت پارسال نفتکش «ادونتِج سوئیت»، حامل نفت شرکت شورون را توقیف و اسفند پارسال دادگاهی در ایران رای به مصادره نفت آن داد.

 

خبرگزاری رویترز می‌نویسد سه شرکت بیمه «زوریخ امریکن»، «لیبرتی میوچوال» و «گرِیت امریکن» از دادگاه سان فرانسیسکو خواسته‌اند که درخواست غرامت شرکت شورون از این شرکت‌های بیمه را رد کند.

 

این شرکت‌های بیمه آمریکایی می‌گویند مصادره نفت کشتی «ادونتِج سوئیت» توسط ایران مشمول پرداخت خسارت نمی‌شود.

 

بر اساس استدلال شرکت‌های بیمه، توقیف نفت خام و مصادره بعدی آن توسط ایران، یک «عملیات جنگی» قلمداد نمی‌شود و از طرفی مصادره محموله چه در زمان صلح، جنگ، قانونی یا غیرقانونی مشمول پوشش بیمه محموله‌های دریایی نیز نمی‌شود.

 

شرکت شورون در دادخواست خود می‌گوید در منطقه بی‌طرف میان عربستان و کویت فعالیت تولید نفت دارد و محموله نفت‌کش «ادونتِج سوئیت» نیز در آب‌های بین‌المللی توسط ایران توقیف شده است.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، کشتی «ادونتج سوئیت» که با پرچم جزایر مارشال حرکت می‌کرد از سوی شرکت شِورون اجاره شده بود و نفت خریداری شده از کویت را حمل می‌کرد.


منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا