فرهنگ و هنر

معرفی فیلم در کابین را بزن – Knock at the Cabin

(آوازه) :

نام فیلم: در کابین را بزن – Knock at the Cabin

کارگردان: M. Night Shyamalan

ژانر: ترسناک، رازآلود، معمایی

انتشار : 2023

بر پایه : کابین در انتهای دنیا – اثر پل جی. ترمبلی

موسیقی: هردیس استفانسدوتیر

محصول کشور : آمریکا 

امتیاز (imdb) : 6.4

 

 

بازیگران : 

  • دیو باتیستا
  • روپرت گرینت
  • نیکی آموکا-برد
  • بن آلدریج
  • جاناتان گراف

 

 

خلاصه فیلم

یک دختر جوان و والدینش حین گذراندن تعطیلات در یک کلبه دورافتاده توسط چهار غریبه مسلح گروگان گرفته می‌شوند که از این خانواده می‌خواهند برای جلوگیری از آخرالزمان یک تصمیم غیرممکن و دور از تصور اتخاذ کنند. این خانواده با داشتن دسترسی محدود به دنیای بیرون باید پیش از نابودی همه چیز تصمیم بگیرند که به چه چیزی باور دارند و می‌توانند فداکاری نهایی را انجام دهند یا خیر.

 

درباره فیلم 

این فیلم شیامالان به‌جای انتخاب ابهامی که می‌توانست مثمر ثمر باشد و پرسش‌های بسیاری از ما را در مواجهه با تهدیدات زیست‌محیطی و شبح خودباختگی نسل بشر که منجر به افزایش امید به منافع علم و فن آوری، یا بازگشت به ایمان مذهبی می‌شود، منعکس کند؛ در عوض ترجیح می‌دهد در میان کسانی باشد که در مبهم ترین خرافات افراطی زندگی می‌کنند. و این یک رویکرد خنده‌دار برای انسان امروزی نسل ماست!

نقد فیلم Knock at the Cabin

سبک شیامالان چیزی است که قابل مشاهده است و تقریباً در تمام آثار او می‌توان آن را دید. او داستان‌های جسورانه و هیجان‌انگیزی را با عناصر ترسناک مبتنی بر درام انسانی خلق می‌کند.

نقد فیلم Knock at the Cabin

بزرگ‌ترین شگفتی این فیلم نه در ایده و مضمون است، و نه در فرم و اجرای ام نایت شیامالان. بزرگترین شگفتی در این فیلم دیو باتیستا است. در واقع جای تعجب نیست که او می‌تواند به خوبی چیزی شبیه به یک شخصیت شرور انسانی را بازی کند، اما چیزی که شگفت انگیز به نظر می‌رسد این است که او شاید یکی از بهترین نقش‌های خود را در این فیلم بازی می‌کند. همچنین این تنها شخصیتی است که واقعاً موفق می‌شود فیلم را به سطح بالاتری برساند، با وجود اینکه بقیه فیلم به اندازه کافی بازیگران خوب دیگر نیز دارد.

 

 

بازخورد ها

در وبسایت راتن تومیتوز، ٪۶۸ از ۳۰۳ بررسی منتقدین مثبت است و این فیلم میانگینِ امتیاز ۶٫۳/۱۰ را در اختیار دارد. اجماع این وب‌سایت چنین می‌نویسد: «اگرچه اغلب آنقدر ترسناک نیست، و بخش‌هایی از داستان آن مورد بررسی دقیق قرار نمی‌گیرند، اما درب کابین را بزن یک چایشگر تفکر برانگیز و یکی از آثار سطح بالای شامالان است.» این فیلم در متاکریتیک، که از میانگین وزنی استفاده می‌کند، بر اساس نظر ۶۰ منتقد امتیاز ۶۳ از ۱۰۰ را کسب کرده که نشان‌گر «نقدهای عموماً مطلوب» است. تماشاگرانی که توسط سینماسکور مورد بررسی قرار گرفتند به فیلم نمره متوسط «C» را در مقیاس «A+» تا «F» دادند، در حالی که مخاطبان شرکت‌کننده در نظرسنجی پست‌ترک به آن ۵۶٪ نمره مثبت دادند و ۳۵٪ گفتند که قطعاً آن را توصیه می‌کنند.

نیک آلن در بررسی راجرابرت.کام، به این فیلم امتیاز ۲ از ۴ ستاره را داد و فیلمبرداری را «غنی و خاکی» و نقش‌آفرینی باتیستا را ستود، اما به‌طور کلی فیلم را «ناامیدکننده و بیش از حد جدی» دانست و اشاره کرد که «شامالان احتمالاً باید از [ژانر] آخرالزمان دور بماند.»

 


منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا