جهان

موشک روسی به نزدیکی محل دیدار رهبران اوکراین و یونان اصابت کرد

(آوازه) :

روسیه روز چهارشنبه بندر اودسا را در حین دیدار ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، با نخست وزیر یونان در این شهر هدف حمله هوایی قرار داد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در این حمله یک فروند موشک روسی به نقطه‌ای در نزدیکی محل دیدار رهبران اوکراین و یونان اصابت کرده است.

کیریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان، دراین‌باره اظهار داشت: «صدای آژیر خطر را شنیدیم و پس از آن انفجارهایی در نزدیکی ما به وقوع پیوست.«

وی افزود: «دیگر فرصت پیدا نکردیم که بتوانیم به پناهگاه برویم. تجربه بسیار سختی بود.»

خبرگزاری فرانسه به نقل از نیروی دریایی اوکراین می‌نویسد که این حمله موشکی روسیه به زیرساخت‌های بندر اودسا پنج کشته و شمار بسیاری زخمی بر جای گذاشته است.

اوکراین نیز به نوبه خود حملات به داخل روسیه رو افزایش داده است چنان‌که روز چهارشنبه گزارش‌هایی درباره حمله پهپادی کی‌یف به یک کارخانه فلزات در روسیه منتشر شد. همچنین یکی از مقامات انتخابات روسیه بر اثر انفجار بمب در خودرو کشته شد که این رخداد به اوکراین نسبت داده شده است.

همزمان با پیشروی نیروهای روسیه در خاک اوکراین و در حالی که کی‌یف با کمبود نیروی انسانی و تسلیحات مواجه است، دو کشور حملات هوایی خود به یکدیگر را تشدید کرده‌اند.

دیمیترو پلتنچوک، یکی از سخنگوهای دولت اوکراین، تایید کرد که حمله موشکی به اودسا زمانی رخ داد که هیئت یونانی همراه با زلنسکی در حال بازدید از این بندر بودند.

آقای زلنسکی با اشاره به این رخداد گفت: «نیروهای روسی اهمیتی نمی‌دهند که هدف‌ها نظامی باشند یا غیرنظامی، هر کسی که باشند، برایشان فرقی ندارد، حتی اگر مهمان بین‌المللی باشند.»

سخنگوی کاخ سفید نیزگفته است که به نظر می‌رسد موشک روسی به نقطه‌ای در نزدیکی کاروان حامل رهبران اوکریان و یونان اصابت کرده است.

این حمله تنها چند روز پس از آن اتفاق افتاد که ۱۲ نفر از جمله پنج کودک در اثر برخورد یک پهپاد روسی به یک ساختمان مسکونی در اودسا کشته شدند که یکی از مرگبارترین حملات به غیرنظامیان در چند هفته اخیر بود.


منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا