ورزش

موعود و VAR: این بار جلوی چشم نیست!

(آوازه) :

با توجه به اعلام رسمی فدراسیون فوتبال مبنی بر برگزاری دیدار فینال جام حذفی با استفاده از تکنولوژی کمک داور ویدئویی، داور اتاق VAR هم مشخص شده است. بر اساس اعلام کمیته داوران موعود بنیادی‌فر داور برجسته فوتبال ایران با حضور در اتاق VAR در تیم داوری بازی مس رفسنجان و سپاهان نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

موعود بنیادی‌فر در شرایطی جزء تیم داوری بازی فینال حذفی است که آخرین حضور او در یک مسابقه فوتبال ایران با VAR برایش چندان خوشایند نبود.

دربی دور رفت استقلال و پرسپولیس که با قضاوت بنیادی‌فر برگزار شد را همه به یاد دارند. جایی که او با استفاده از VAR در لحظات پایانی برای استقلال پنالتی گرفت و این تصمیم بسیار جنجالی و خبرساز شد.

2045006

حالا با گذشت چند ماه موعود بنیادی‌فر بار دیگر در یک مسابقه دیگر از فوتبال ایران که با VAR برگزار می‌شود، قضاوت می‌کند اما نکته مهم این است که او دیگر در چشم نخواهد بود. نفر اول لیست داوران الیت ایران با حضور در اتاق VAR کار قضاوت را انجام می‌دهد. او با بررسی صحنه‌ها از طریق ویدئو اگر مشکل خاصی وجود داشته باشد به داور وسط (بیژن حیدری) اعلام می‌کند و نقشی مهم را در قضاوت بازی فینال حذفی میان مس و سپاهان خواهد داشت.

حضور بنیادی‌فر در اتاق VAR که پیش از این با استفاده از داوران خارجی چرخانده می‌شد، اتفاق جالبی است که در بازی فینال حذفی میان مس رفسنجان و سپاهان اصفهان آن را شاهد خواهیم بود.


منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا