ورزش

هاشمی: قرار است استقلال و پرسپولیس به ۲ بانک غیر دولتی واگذار شوند

(آوازه) :

برنا: وزیر ورزش و جوانان از احتمال واگذاری استقلال و پرسپولیس به ۲ بانک غیر دولتی خبر داد.

کیومرث هاشمی در خصوص شرایط دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: با توجه به جایگاه دو باشگاه پرسپولیس و استقلال که حتی در آسیا از جایگاه رفیعی برخوردار هستند و بیش از ۴۰ میلیون هوادار دارند، حمایت معنوی از آن‌ها همیشه در دستور کار بوده است. متاسفانه به دلیل قوانین موجود امکان حمایت مالی وجود نداشت و باشگاه‌داری جزو وظایف ما در وزارت ورزش محسوب نمی‌شود.

وی افزود: دو باشگاه بزرگ استقلال و پرسپولیس به عنوان ویترین‌های اصلی فوتبال کشور جایگاه خوبی دارند و سرمایه‌های بزرگی هستند که با مدیریت صحیح می‌توانیم از ظرفیت بزرگ آن‌ها استفاده کنیم. 

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه مالکان با استفاده از برند این باشگاه‌ها می‌توانند درآمدزایی کنند، ادامه داد: موضوع واگذاری شعار دولت‌های قبل هم بود و هیچوقت این اتفاق رخ نداد، اما در دولت مردمی حل مشکل این دو باشگاه از ابتدای فعالیت دولت در دستور کار بود و دیدید که گام‌های بزرگی هم در این راستا برداشته شد.

هاشمی تصریح کرد: در ابتدا بخشی از سهام به مردم واگذار شد و پس از آن هم مجموعه‌هایی که اعلام آمادگی کردند، توان مالی لازم برای مالکیت نداشتند که بتوانیم استقلال و پرسپولیس را واگذار کنیم.

وی ادامه داد: دولت از طریق مراجع قانونی بر حل مشکل مالکیت تاکید داشت و یکی از این دو باشگاه برای واگذاری به یک ارگان کارهایش انجام شد، اما هیات واگذاری نپذیرفت.

وزیر ورزش درباره موضوع واگذازی استقلال و پرسپولیس به ۲ بانک خاظرنشان کرد: قرار شد مالکیت این باشگاه‌های پرطرفدار به ۲ بانک غیر دولتی واگذار شود که بر این اساس اقدامات لازم صورت گرفته است.


منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا