جهان

پاشینیان: توقف تعیین مرز با باکو به جنگ جدید می‌انجامد

(آوازه) :

تسنیم: نخست وزیر ارمنستان با اشاره به روند تحدید حدود با جمهوری آذربایجان گفت: تیرک‌های کار گذاشته شده در مرزهای دو کشور، برای جلوگیری از احتمال جنگ دوباره هستند و در صورت قطع این روند، جنگ جدیدی رخ خواهد داد.

 

 نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان امروز سه شنبه در نشست خبری در خصوص روابط با آذربایجان و ترکیه با بیان اینکه بدنبال این هستیم تا دشمنی ارمنستان با آذربایجان و ترکیه باید مدیریت، کاهش و به پایان برسد، اظهار داشت: سیستم های تضمین امنیت در اطراف ارمنستان کار نمی کرد و بر این اساس دستور کار صلح آمیز را پذیرفتیم. زیرا ایجاد صلح، امنیت کشورمان را به همراه خواهد داشت. دستور کار صلح آمیز به عنوان یک ابزار امنیت مورد قبول قرار گرفت.

 

وی افزود: هدفمان تعمیق روابط دوجانبه با ایران و گرجستان است.

 

نخست وزیر ارمنستان با بیان اینکه تحدید حدود با آذربایجان، موجب تضمین امنیت برای ارمنستان می شود، گفت: تعیین حدود و کاشت تیرکهای مرزی در منطقه تاووش با 90 درصد پیشرفت همراه بوده است. این روند هر چه بیشتر به پیش می رود، تضمین امنیت و از بین رفتن زمینه برای جنگ و دشمنی غیرمنطقی به همان اندازه قویتر می شود. 

 

پاشینیان ادامه داد: تیرک های کار گذاشته شده در مرزهای دو کشور، برای جلوگیری از احتمال جنگ دوباره هستند و در صورت قطع این روند، جنگ جدیدی رخ خواهد داد.


منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا