تکنولوژی

پیش‌بینی دانشمندان: زمین حداقل ۲.۵ درجه سانتیگراد گرم خواهد شد

(آوازه) :

شفقنا: نظرسنجی از صد‌ها دانشمند نشان می‌دهد که زمین حداقل ۲.۵ درجه سانتیگراد گرم می‌شود که نتایج فاجعه باری برای بشریت دارد.

 نظرسنجی اختصاصی گاردین نشان داد که صد‌ها تن از دانشمندان برجسته آب و هوای جهان انتظار دارند دمای جهانی در این قرن به حداقل ۲.۵ درجه سانتیگراد (۴.۵ فارنهایت) افزایش یابد و عواقب فاجعه باری برای بشریت و سیاره ایجاد کند.

تقریباً ۸۰ درصد از پاسخ دهندگان، همگی از هیئت معتبر بین دولتی تغییرات آب و هوایی (IPCC)، حداقل ۲.۵ درجه سانتیگراد گرمایش جهانی را بالاتر از سطوح ماقبل صنعتی پیش بینی می‌کنند، در حالی که تقریباً نیمی از آن‌ها حداقل ۳ درجه سانتیگراد (۵.۴F) را پیش بینی می‌کنند. تنها ۶ درصد فکر می‌کردند که حد توافق شده بین المللی ۱.۵C (۲.۷F) برآورده خواهد شد.

بسیاری از دانشمندان آینده‌ای «نیمه دیستوپیایی» را با قحطی ها، درگیری‌ها و مهاجرت‌های دسته جمعی، ناشی از امواج گرما، آتش سوزی‌های جنگلی، سیل‌ها و طوفان‌هایی با شدت و فرکانس بسیار فراتر از آنچه قبلاً رخ داده است، متصور هستند.

بسیاری از کارشناسان گفتند که با وجود شواهد علمی واضح ارائه شده، احساس ناامیدی، خشم و ترس از شکست دولت‌ها را احتمال می‌دهند.

گرتا پکل، از دانشگاه تاسمانی، گفت: «من فکر می‌کنم در پنج سال آینده به سمت یک اختلال بزرگ اجتماعی پیش می‌رویم. «[مقامات]پس از یک رویداد شدید غرق خواهند شد، تولید غذا مختل خواهد شد. نمی‌توانستم نسبت به آینده احساس ناامیدی بیشتری داشته باشم.»


منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا