جهان

روسیه اوکراین را به حمله «هیولاوار» به یک شیرینی‌پزی متهم کرد

(آوازه) :

روسیه روز دوشنبه ۱۶ بهمن اوکراین را به آنچه که کرملین حمله «هیولاوار» به یک شیرینی‌پزی در یکی از شهرهای تحت اشغال روسیه در اوکراین خواند، متهم کرد.

 

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، حمله روز شنبه در شهر لیسیچانسک را «اقدامی تروریستی» علیه زیرساخت‌های صلح آمیز خواند. روسیه اعلام کرد در این حمله ۲۸ نفر کشته شدند.

 

لیسیچانسک در شرق اوکراین واقع شده است، و تا پیش از حمله روسیه حدود ۱۱۰ هزار نفر جمعیت داشت. این شهر که تنها ۱۵ کیلومتر با قلمرو تحت کنترل اوکراین فاصله دارد، در تابستان ۱۴۰۱ به دست نیروهای روسیه افتاد.

 

مقامات اوکراینی درباره این حمله اظهار نظری نکردند.

 

در طول جنگی که نزدیک به دو سال از آن می‌گذرد، روسیه و اوکراین بارها یکدیگر را به حمله به محوطه‌های غیرنظامی متهم کرده‌اند.

 

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین گفت که در حال بررسی جایگزینی چند مقام ارشد، از جمله در ارتش، است تا بهترین افراد را برای رهبری اوکراین منصوب کند.

 

زلنسکی در مصاحبه‌ای که روز یکشنبه در تلویزیون دولتی ایتالیا پخش شد، گفت که بهترین افراد را برای رهبری بخش‌های مختلف در اوکراین در نظر می‌گیرد.

زلنسکی گفت این تغییرات می‌تواند شامل برکناری فرمانده ارشد نظامی وی، ژنرال والری زالوژنی باشد.

 

زلنسکی در آبان، زالوژنی را به خاطر این که به یک رسانه غربی گفته بود جنگ در اوکراین وارد مرحله یک جدید و فرسایشی شده است، سرزنش کرده بود.

 

اوایل روز یکشنبه، زلنسکی در بازدید از از نیروهای اوکراینی در جبهه جنوب شرقی، به خلبانان مدال اعطا کرد و در مورد حملات روسیه به هدف‌هایی در منطقه دنیپروپتروفسک و نحوه استفاده از سامانه‌های دفاع هوایی غربی برای محافظت از آسمان اوکراین توضیحاتی دریافت کرد.

 

سنای آمریکا روز یکشنبه از یک طرح دو حزبی ۱۱۸ میلیارد دلاری امنیت مرزی رونمایی کرد که در آن بسته کمک‌های اوکراین و اسرائیل نیز در نظر گرفته شده است.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، این طرح شامل حدود ۶۰ میلیارد دلار برای کمک به اوکراین است.


منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا