جهان

حمله هوایی اسرائیل به شمال رفح و یورش نظامیان به اردوگاه شبوره

(آوازه) :

فارس: مقامات بهداشت و درمان فلسطین می‌گویند که در حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه پناهندگان النصیرات در مرکز غزه در روز پنج شنبه دست کم ۱۲ نفر به شهادت رسیده‌اند. 

به گفته پزشکان و کادر درمان بیمارستان شهدای الاقصی، از میان کشته شدگان ۱۰ نفر زن و دو نفر دیگر کودک بودند. 

ویدئوی سی‌ان‌ان از بیمارستان الاقصی نشان می‌دهد که کشته شدگان از اردوگاه النصیرات به مرکز دیرالبلاح آورده می‌شوند. این ویدئو نشان می‌دهد که اجساد کودکان کوچک که در پتوها پوشیده شده بودندو روی برانکارد حمل می شدند.

محمد بدوایا یک راننده آمبولانس می‌گوید که ما صدای یک حمله و سپس یک انفجار بزرگ شنیدم. به سمت منطقه دویدیم و تعدادی از شهدا و دهها مجروح را از زیر آوار بیرون کشیدیم. اکنون نیز امدادگران در جستجوری افراد مفقود شده در زیر آوار هستند.

حملات روز پنج شنبه رژیم صهیونیستی بعد از حمله یک شب قبل از آن به اردوگاه النصیرات صورت گرفت که منجر به کشته شدن حداقل ۱۶ نفر و مجروح شدن دهها نفر دیگر شد. 

شبکه المیادین و الجزیره همچنین از حملات جنگنده‌های اسرائیلی به مناطقی در شمال شرق رفح در جنوب غزه در پنج شنبه شب خبر داده‌اند.

خبرنگار الجزیره میگوید که در حمله هوایی اسرائیل به خانه‌ای در شهرک النصر در شمال رفح دست کم ۷ نفر به شهادت رسیده‌اند. 

همچنین گزارش شده است که نظامیان اسرائیلی به اردوگاه شبوره در مرکز رفح نیز حمله کرده‌اند.

حملات رژیم صهیونیستی به رفح در حالیست که بیش از ۱.۳ میلیون آواره از شمال و مناطق مرکزی غزه در این شهر تجمع کرده‌اند.

بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران هشدار می‌دهند عملیات احتمالی اسرائیل جان بیش از نیمی از جمعیت ۲.۳ میلیون نفری باریکه #غزه که در شهر رفح پناه گرفته‌اند را در معرض خطرات جدی قرار خواهد داد. 


منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا