اقتصادی

وزارت بهداشت: میانگین اضافه‌کار پرستاران در مراکز درمانی ۲۸ تا ۳۰ هزار تومان به ازای هر ساعت است

(آوازه) :

تسنیم: معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان این که میانگین اضافه‌کار پرستاران در مراکز درمانی ۲۸ تا ۳۰ هزار تومان به ازای هر ساعت است، گفت: نسخه اولیه لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران با هدف بهبود وضعیت معیشتی آن‌ها تدوین شده است.

عباس عبادی در آستانه روز جهانی پرستار درباره میزان اضافه‌کاری پرستاران اظهار کرد: در حال حاضر اضافه‌کاری پرستاران در بازه ۲۰ تا ۴۵ هزار تومان به ازای هر ساعت کاری است و به طور کلی می‌توان گفت که در سال ۱۴۰۳ میانگین اضافه‌کار پرستاران ۲۸ تا ۳۰ هزار تومان است!

وی ادامه داد: وزارت بهداشت پیشنهادات خود مبنی بر افزایش اضافه‌کاری پرستاران را به سازمان امور اداری و استخدامی کشور ارائه و فرمولی را پیشنهاد کرده است، اما هنوز بازخورد عملیاتی ندیده‌ایم.

عبادی افزود: در راستای بهبود وضعیت معیشتی و رفاهی پرستاران، نسخه اولیه لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران تدوین شده و پس از بررسی نهایی از منظر حقوقی در وزارت بهداشت، به هیئت دولت ارسال خواهد شد و در صورت تصویب، به ارتقای وضعیت معیشتی پرستاران کمک خواهد کرد و یکی از بخش‌هایی که در این لایحه دیده شده موضوع افزایش اضافه‌کاری پرستاران است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت درباره تعداد پرستاران فعال در کشور نیز گفت: در حال حاضر ۲۳۰ هزار نفر در گروه پرستاری در مراکز درمانی فعال هستند؛ با توجه به این که این عدد، بخش مهمی از جمعیت ۵۵۰ هزار نفری کارکنان وزارت بهداشت را تشکیل می‌دهد پرستاران می‌توانند در شاخص‌های مختلف نظام سلامت اثرگذار باشند و رضایت آن‌ها نیز به رضایت گیرندگان خدمت منجر می‌شود.


منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا