اقتصادی

پاور بانک با چه ظرفیتی بخریم؟ نکاتی که پیش از خرید پاوربانک باید بدانید

(آوازه) :

امروزه زندگی ما تا حد زیادی به وسایل الکترونیکی مانند گوشی موبایل، لپ‌تاپ و حتی تبلت وابسته شده است. این دستگاه‌ها با باتری‌هایی تغذیه می‌شوند که شارژدهی و طول عمر محدودی دارند. یکی از راه‌حل‌های حیاتی برای فاصله گرفتن از پریز برق، استفاده از پاور بانک است. خوشبختانه قیمت پاور بانک نسبت به سایر دستگاه‌های دیجیتال چندان زیاد نیست و می‌توانیم با توجه به نیازمان یکی از آن‌ها را در اختیار داشته باشیم.

مقایسه و خرید انواع پاوربانک در زومیت

پاوربانک‌ها تجهیزات قابل حملی هستند که می‌توانند در هر زمان و مکانی دستگاه الکترونیکی شما را شارژ کنند. اما با نگاهی به بازار لوازم جانبی موبایل متوجه خواهید شد که گزینه‌های زیادی برای خرید جلوی روی‌مان قرار می‌گیرند. درباره قیمت پاور بانک سامسونگ یا قیمت پاور بانک شیائومی صحبت نمی‌کنیم. خرید آن‌ها نیازی به تحقیق و بررسی عمیق ندارد چرا که امتحان خود را پس داده‌اند. اما پاوربانک‌های موجود در بازار فقط به این دو برند خلاصه نمی‌شوند. پس چگونه گزینه مناسب را انتخاب کنیم؟ در ادامه نکاتی که پیش از خرید پاوربانک باید بدانید را بررسی می‌کنیم.

ظرفیت پاور بانک

ظرفیت پاور بانک که اغلب بر حسب میلی‌آمپر ساعت یا وات‌ساعت اندازه‌گیری می‌شود، نمایشی تقریبی از مهم‌ترین فاکتور آن محصول است. هرچند که این مقداری اسمی درنظر گرفته می‌شود و ظرفیت دقیق معمولا کمی پایین‌تر از اعداد درج شده روی جعبه محصول هستند. اما در هر صورت هرچه این عدد بالاتر باشد، دفعات بیشتری می‌توانید دستگاه خود را شارژ کنید. برای مثال یک پاور بانک 10000 میلی‌آمپری تقریبا باید بتواند یک گوشی هوشمند را تا دو بار شارژ کند.

چه ظرفیتی از پاوربانک برای شما کافی است؟

چرا گفتیم تقریبا؟ چون حین فرآیند شارژ هم ممکن است مقداری انرژی از دست برود. پس هنگام خرید پاور بانک، ظرفیت باتری دستگاه‌هایی را که قرار است با آن محصول شارژ کنید، بررسی کنید. تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها به دلیل استفاده از باتری حجیم‌تر به پاوربانکی با ظرفیت بسیار بیشتر نیاز دارند.

ظرفیت بالاتر، وزن بیشتر

یک رابطه مستقیم میان ظرفیت پاور بانک با وزن آن وجود دارد. همان‌طور که اشاره شد پاوربانک‌های بزرگ‌تر و با ظرفیت بالاتر می‌توانند به دفعات بیشتری گوشی شما را شارژ کنند، اما در عین حال سنگین‌تر و حجیم‌تر هستند. پاور بانک سبک و جمع‌وجور قابلیت حمل مناسبی دارد پس در این مقوله ابتدا نیاز خود را بررسی کنید.

اگر اهل گشت‌وگذار هستید یا فراموش می‌کنید تجهیزات خود را به موقع شارژ کنید، حمل همیشگی یک پاور بانک سنگین می‌تواند عذاب‌آور باشد. ممکن است قابلیت شارژ بیشتر را در اولویت قرار دهید، پس پاوربانکی با ظرفیت بالاتر انتخاب کنید. اما اگر قابل حمل بودن برایتان مهم‌تر است، محصول سبک‌تری را تهیه کنید.

توان خروجی پاور بانک

توان خروجی یک پاور بانک تعیین می‌کند که با چه سرعتی می‌تواند دستگاه شما را شارژ کند. برخی از پاوربانک‌ها فناوری شارژ سریع را ارائه می‌دهند و حداکثر شدت جریان و ولتاژ خروجی را روی دستگاه نیز درج می‌کنند.

شارژ سریع قابلیتی است که به پاور بانک اجازه می‌دهد دستگاهتان را با جریان بالاتری شارژ کند. استفاده از این فناوری می‌تواند زمان شارژ دستگاه را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. با این حال، تمام تجهیزاتی که ما در اختیار داریم از شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کنند. حتی دستگاه‌هایی که از شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند نیز ممکن است از استانداردهای مختلف شارژ سریع بهره نبرده یا به فناوری اختصاصی تولیدکننده مجهز باشند. قبل از خرید پاور بانک باید دقت کنید که دستگاه شما از چه استاندارد شارژ سریع و حداکثر چه توانی برای شارژ پشتیبانی می‌کند.

خرید پاور بانک بی سیم و وایرلس

یکی از محبوب‌ترین استانداردهای شارژ سریع Quick Charge است که در بسیاری از گوشی‌های موبایل یا تبلت‌ها به‌کار گرفته می‌شود. این فناوری توسط کوالکام توسعه یافته و با دستگاه‌هایی که به تراشه اسنپ‌دراگون مجهز هستند سازگار است. اما با این وجود، همه گوشی‌های هوشمند دارای چیپ‌ست اسنپ‌دراگون از Quick Charge پشتیبانی نمی‌کنند.

سایر شرکت‌ها و تولیدکنندگان از جمله تراشه‌های مدیاتک، محصولات سامسونگ، اپل، هواوی، موتورولا، اوپو و وان پلاس هم استانداردهای خاص خود را توسعه داده‌اند که برخی از آن‌ها با شارژ سریع کوالکام نیز سازگاری دارند.

درگاه‌های ورودی و خروجی

نوع و تعداد درگاه‌های خروجی پاور بانک تعیین می‌کند که چه دستگاه‌هایی را می‌توانید با آن شارژ کنید یا احتمالا چه تعداد دستگاه را همزمان می‌توانید به آن متصل کنید. امروزه درگاه‌های USB Type-C بسیار محبوب شده‌اند و بسیاری از پاوربانک‌ها حداقل یک پورت USB-C دارند که می‌تواند به صورت مشترک برای شارژ و دشارژ استفاده شود. پورت USB Type-A هم به‌طور قطع روی بیشتر پاوربانک‌ها وجود دارد. ممکن است در برخی از مدل‌ها شاهد کابل سرخود هم باشید که برای راحتی کاربر روی خود پاور بانک تعبیه می‌شود.

حتما به توان خروجی پاور بانک دقت کنید که با تجهیزات شما هم‌خوانی داشته باشد. گوشی موبایل، تبلت، دوربین، لپ‌تاپ و ایربادها یا هدفون‌های بی‌سیم هریک با توان مشخصی شارژ می‌شوند و لازم است تا پیش از خرید پاوربانک از سرعت شارژ آن‌ها مطمئن شوید.

علاوه بر این موارد، سرعت شارژ خود پاور بانک هم اهمیت زیادی دارد. انتظار ندارید که برای شارژ مجدد دستگاهی که قرار است فرشته نجات سایر تجهیزات‌تان باشد، ساعت‌ها معطل شوید؟ در نتیجه شارژ سریع نه تنها برای خروجی بلکه برای درگاه‌های ورودی هم می‌تواند از اولویت‌های مهم باشد.

امکانات جانبی پاور بانک

ویژگی‌های اضافی دیگری مانند امکان شارژ بی‌سیم گوشی یا محفظه شارژ هدفون، تعداد و طول کابل‌های همراه، نشانگر یا نمایشگر شارژ باقی‌مانده، چراغ قوه و حتی جامپ استارتر اتومبیل را ممکن است در تمام انواع پاور بانک مشاهده نکنید. برخی مدل‌ها مانند سریRoav انکر توانایی آن را دارند که خودروی شما را در زمان خالی شدن باتری روشن کنند. این ویژگی‌ها بسته به نیاز شما می‌تواند مفید واقع شوند.

وظیفه اصلی پاور بانک شارژ دستگاه‌های مختلف است. پاوربانک‌هایی وجود دارند که ظرفیت باتری آن‌ها بیش از صد هزار میلی‌آمپر ساعت است و خروجی AC هم ارائه می‌دهند تا در شرایط قطعی برق بتوانید از آن برای روشن نگه داشتن لوازم منزل بهره ببرید. حتی ممکن است به پاوربانکی نیاز داشته باشید که توانایی شارژ خورشیدی داشته باشد؛ پس در هر شرایطی نیاز و اولویت خود را درنظر بگیرید.

خرید پاور بانک با کمک زومیت

مهم‌ترین نکاتی که پیش از خرید پاوربانک باید بدانید را بررسی کردیم. به‌طور خلاصه چندین فاکتور مختلف از جمله ظرفیت، وزن، توان خروجی، درگاه‌ها، برند، امکانات جانبی و حتی گارانتی را بررسی کنید. قیمت اکثر پاوربانک‌های موجود در بازار را می‌توانید در بخش محصولات زومیت مشاهده کنید.

با درنظر گرفتن موارد بیان شده و حتی پرسش از کارشناسان زومیت می‌توانید به‌راحتی پاور بانک مناسب خود را پیدا کنید. پس وقت بگذارید، تحقیق کنید، سوال بپرسید و از تجربیات دیگران استفاده کنید تا خرید خوبی داشته باشید. به یاد داشته باشید که بهترین خرید لزوما خرید ارزان‌ترین کالا نیست. پاور بانک یک منبع برق قابل اعتماد و همیشه همراه است که در مواقع ضروری می‌تواند به کمکتان بیاید.


منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا