جهان

انصارالله در پاسخ به فشارها: از موضع خود عقب نمی‌کشیم

(آوازه) :

در شرایطی که ائتلاف آمریکایی-انگلیسی برای متوقف کردن یمنی‌ها از محاصره دریایی رژیم اسرائیل تاکنون ناکام مانده، فشارها دیپلماتیک علیه صنعاء در این خصوص افزایش یافته است.

در این راستا، محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن و مذاکره کننده ارشد دولت صنعاء امروز در صفحه شخصی خود در ایکس نوشت: «بار دیگر تاکید می کنیم که مواضع یمن در قبال غزه ثابت است و تا پایان تجاوزات اسرائیل و رفع محاصره و ورود کمک‌ها به سراسر آن در کنار غزه خواهیم ماند».

او تأکید کرد: «یمن هرگز از موضع خود کوتاه نخواهد آمد و آن را مسئولیت دینی، انسانی و اخلاقی خود می‌داند که بر هر مسلمان و آزاده‌ای واجب است که غزه را یاری کند».

اعلام موضع محمد عبدالسلام پس از آن صورت گرفت که سفارتخانه‌های آمریکا، انگلیس، استرالیا، کانادا، ژاپن و نیوزلند در یمن شب گذشته طی بیانیه مشترکی خواستار توقف حملات یمنی‌ها در دریای سرخ شدند.

در این بیانیه 6 کشور مذکور بار دیگر حملات انصارالله یمن در دریای سرخ را محکوم و نسبت به حمله به کشتی «ترو کانفیدنس» ابراز نگرانی کردند.

ادامه حملات نیروهای مسلح یمن در حمایت از مردم غزه، علی‌رغم تشکیل ائتلاف متجاوز آمریکایی-انگلیسی، در حالی است که یک منبع یمنی امروز (پنج‌شنبه) در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ریانووستی روسیه، از آزمایش یک موشک مافوق صورت خبر داد و گفت نیروهای مسلح یمن قصد استفاده از آن در حملات خود در دریای سرخ، دریای مکران و خلیج عدن و همچنین حمله به مواضع اسرائیل را دارند.


منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا